Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Produktrecensioner > ISS Research - | Oh Yeah! | Oh Yeah! Natural | Oh Yeah Wafer |
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Produktrecensioner Posta din recension/logg av ett speciellt kosttillskott eller något annat träningsrelaterat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2008-05-19, 12:03   #1 (permalink)
Skilled Master

Reg.datum: Dec 2007
Ålder: 32
Kingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the rough
Standard ISS Research - | Oh Yeah! | Oh Yeah! Natural | Oh Yeah Wafer |

|ISS Research - | Oh Yeah! | Oh Yeah! Natural | Oh Yeah Wafer|

Om recensionen:
Recensionen nedan kommer enbast baseras på smak, innehåll med mera kan man själv skaffa sig en åsikt om. Jag kommer därför endast betygsätta smak och liknande, så inget ur innehållet kommer att tas till ställning.

Produkterna som jag har testat (1 låda av varje) är följande:
  • ISS Oh Yeah! Jordnötssmör/Karamell
  • ISS Oh Yeah! Jordnötssmör/Jordgubb
  • ISS Oh Yeah! Choklad/Karamell
  • ISS Oh Yeah! Vanilj/Karamell
  • ISS Oh Yeah! Natural Jordnötssmör
  • ISS Oh Yeah! Natural Jordnötssmör/Choklad
  • ISS Oh Yeah! Natural Honung/Havre
  • ISS Oh Yeah! Wafer Choklad/Jordnötssmör

Innehåll ISS Oh Yeah!:
Portionstorlek: 1 bar (85g), innehåll kan variera mellan smakerna

Energi kcal............................380
- Energi från fett....................180
Total g fett...........................19g
- varav mättat fett.................7g
- varav transfett....................0g
- fleromättat fett ...................0g
- enkelomättat fett ................0g
Kolestrol...............................5 mg
Sodium.................................130 mg
Kolhydrater...........................31g
- kostfiber............................4g
- varav socker.......................8g
- sockeralkhol........................15g
Protein.................................26g

% RDI*
Vitamin A..............................0%
Vitamin C..............................0%
Kalcium.................................0%
Järn.....................................10%

* Rekommenderat dagligt intag baserad på en 2000 kaloridiet.

Ingredienser: Peanuts, Protein Blend [(OhYeah!® Blend Consisting of Whey Protein Isolate, Soy Protein Isolate, Milk Protein Isolate, Milk Protein Concentrate, Calcium Caseinate), Hydrolyzed Gelatin], Chocolate Coating [Chocolate Liquor, Maltitol, Cocoa Butter, Sodium Caseinate, Milk Fat, Soy Lecithin (an Emulsifier), Sucralose, Vanillin (an Artifical Flavor), Vanilla and Salt], Caramel (Sugar, Corn Syrup, Non Fat Dry Milk, Maltitol Syrup, Cocoa Butter, Corn Starch, Butter, Sucralose, Soy Lecithin, Natural and Artificial Flavor), Soy Nuts, Glycerine, Peanut Flour, Fractionated Palm Kernel Oil, Lecithin (an Emulsifier), Natural and Artificial Flavors, Salt, Sucralose and Potassium Sorbate Added as a Preservative.

Innehåll ISS Oh Yeah! Natural:
Portionstorlek: 1 bar (46g), innehåll kan variera mellan smakerna

Energi kcal.............................200
Total g fett...........................7g
- varav mättat fett.................1.5g
Kolestrol...............................0mg
Kolhydrater...........................18g
- kostfiber............................2g
- varav sockerarter................7g
Protein.................................15g
Natrium.................................200mg

Ingredienser: Soy Crisps (Soy Protein Isolate, Rice Flour, Tapioca Starch, Malt Extract, Calcium Carbonate, Salt), Evaporated Cane Juice Syrup, Brown Rice Syrup, Peanut Butter, Roasted Peanuts, Vegetable Glycerine, Roasted Soy Nuts, Chicory Extract, Soy Protein Isolate, Peanut Flour, Sesame Seeds, Fractionated Palm Kernel Oil, Natural Flavors, Salt, Lecithin.

Innehåll ISS Oh Yeah! Wafer:
Portionstorlek: 2 barer (38g/st), innehåll kan variera mellan smakerna

Energi kcal.............................180
Energi från fett.......................111
Total g fett............................12g
- varav mättat fett..................5g
Kolestrol...............................0mg
Kolhydrater...........................3g
- kostfiber............................<1g
- varav sockerarter................2g
Protein.................................14g

Ingredienser: Protein Blend (OhYeah!® Blend Consisting of Whey Protein Isolate, Soy Protein Isolate, Egg White and Calcium Caseinate), Palm Oil, Chocolate Coating [Sugar, Chocolate Liquor-Processed with Alkali, Cocoa Butter, Sodium Caseinate (Milk), Milk Fat, Soy Lecithin, Vanillin (Artificial Flavor)], Canola/Red Palm Oil Blend, Whole Wheat Flour, Chocolate Liquor, Cocoa Powder, Soy Lecithin, Salt, Sodium Bicarbonate, Sucralose.

Smak/Konsistens ISS Oh Yeah!:
Här har jag testat fyra olika smaker (se ovan) och jag måste säga att ALLA är fruktansvärt goda och i konsistensen så är de lite som snickers får jag det till, det är precis som att äta godis och det är egentligen inte så mycket mer att säga. Man blir inte besviken vilken man än tar men om jag måste välja en så blir favoriten Choklad/Karamell, tätt tätt följd av vanilj/karamell som var riktigt god den med.

Då kanske någon frågar sig varför just den Choklad/Karamell sig mest? Mitt svar blir att dem andra måste man nog varva lite, med andra ord lite variation behövs nog för att inte tröttna på smakerna (om man äter 1 eller 2 bar(s) om dagen) medans Choklad/Karamell smaken kunde jag stoppa i mig när som

Lite farligt goda skulle jag vilja påstå! Speciellt om man kollar till innehållet.
Vissa säger att man kan ju dela upp den på 2 så blir det inte så farligt kalorimässigt vid deff med mera, men jag lovar, har man tatt en tugga så ska det mycket till för att kunna "sluta" mitt i. Jag har så pass mycket diciplin, men jag kan lova dig att min flickvän hjälpte mig bra duktigt och lådorna försvann bra mycket snabbare än tänkt. Det säger mycket om smaken tycker jag.

Smakbetyg: 10/10

Smak/Konsistens ISS Oh Yeah! Natural:
De här barerna påminner mycket om müslibars som man kan köpa i affären. Det vill säga de har inget chokladöverdrag eller liknande utan er precis ut som en müslibar!

Konsistensen är väldigt krispig och de var helt okej faktiskt. Om man drar en snabb parallell med ISS Oh Yeah! barerna ovan så är det inte samma smaksensation men å andra sidan det jag gillar med dem är att de känns inte lika söta heller som de andra. En okej bar smakmässigt som sagt men den riktiga godiskänslan uteblir, utan det är mer en, som sagt, müslibar och smakar därefter.

Den jag tycker smakade bäst var honung/havre och de andra två kom tätt därefter. Jag är dock ingen person som gillar sötsaker och får precis som väntat inte medhåll av min flickvän där hon tycker att jordnötssmör/choklad smakar bäst och honung/havre lätt på sista plats! Så kan det va Hon har säkert rätt då hon är betydligt mer "erfaren" när det kommer till sötsaker.. men men, det som jag reagerade på var att de jordnötssmörbaren luktade riktigt mycket jordnöt, nästan för mycket så det blev lite konstigt, kanske därför jag inte höjer de till skyarna.

Men som sagt vill man ha något riktigt gott och ha en känsla av att man äter godis så är det den "vanliga" ISS Oh Yeah! som man ska välja för smakmässigt är skillnaderna ändå stora, men det är ju olika sorters barer trots allt!

Smakbetyg: 7/10

Smak/Konsistens ISS Oh Yeah! Wafer:
Den här ska påminna om twix när man plockar fram de iaf. För det är 2 separata pinnar precis som twix. Konsistensmässigt så är de därefter, kanske en aning hårda p.g.a. för lite "fyllning" så kexet framträder kraftigt. Smakmässigt blev jag dock riktigt besviken. Det var absolut inte mer än okej, och det är för dåligt när man tar en titt på priset och jämför med "top of the line" ISS Oh Yeah! baren ovan.

Jordnötssmaken framträder riktigt kraftigt, vill nästan påstå att den tar bort chokladsmaken och den smakar nästan lite salt, jag har inte så mycket mer att tillägga utan jag blev så besviken att efter 2 paket (4 "pinnar") så fick tjejen ta hand om resten. Till och med hon var besviken på smaken! Det säger nog en del!

Smakbetyg: 4/10

Det var vad jag hade att säga och hoppas att det var informativt.

MVH
Kingen är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2008-05-19, 12:12   #2 (permalink)
Skilled Master

Antons avatar

Reg.datum: Oct 2007
Anton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enough
Standard

Oj, det var många barer som gått åt Tack för recension! Tycker dock att de innehåller för mycket "skräp" för att vara en proteinbar... REPS såklart!
Svara med citat
Gammal 2008-05-19, 12:21   #3 (permalink)
Skilled Master

Piledahlarens avatar

Reg.datum: Sep 2007
Ålder: 34
Piledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant future
Piledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant future
Standard

nam nam nam var hittar man dom billigast?? *vill prova* , reps!

IFBB UPDATES

You got a dream... You gotta protect it. People can't do somethin' themselves, they wanna tell you you can't do it. If you want somethin', go get it. Period

TEAM Wolf
TEAM Mamdouh "Big Ramy" Elssbiay
Piledahlaren är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-05-19, 12:51   #4 (permalink)
Skilled Master

Crosstjecks avatar

Reg.datum: Sep 2007
Crosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura about
Standard

Har ju precis ätit lunch, men fan vad sugen man blev. Reps på denna.

Ngn som har tips om var man kan få dem för ett rimligt pris?
Crosstjeck är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-05-19, 12:54   #5 (permalink)
Skilled Master

Antons avatar

Reg.datum: Oct 2007
Anton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enough
Standard

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=276666
Svara med citat
Gammal 2008-05-19, 12:55   #6 (permalink)
Skilled Master

Kingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the rough
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anton Visa inlägg
Oj, det var många barer som gått åt Tack för recension! Tycker dock att de innehåller för mycket "skräp" för att vara en proteinbar... REPS såklart!
Ja det var en del.. hehe. Ja innehållet är ju inte det bästa, men bulkar man så kan man ju lyxa till det ibland, det därför jag inte orkade kommetera innehåll det hade blivit ännu mera text!! Det hade jag varken lust eller ork till utan alla får skaffa sig en blick själva. Smak är däremot intressant.
Svara med citat
Gammal 2008-05-19, 12:58   #7 (permalink)
Skilled Master

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piledahlaren Visa inlägg
nam nam nam var hittar man dom billigast?? *vill prova* , reps!
Pile, wtf, har du inte provat Iss Oh Yeah! Orginalet!!?? Ett måste i smakupplevelse alltså.

Billigast just nu för orginalet:

http://www.nutrioutlet.se/product_in...roducts_id=590
http://www.tncse.com/product.do?productId=097

Båda 249kr för 12st.
Svara med citat
Gammal 2008-05-19, 13:00   #8 (permalink)
Skilled Master

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Crosstjeck Visa inlägg
Har ju precis ätit lunch, men fan vad sugen man blev. Reps på denna.

Ngn som har tips om var man kan få dem för ett rimligt pris?
Ja man blir lätt sugen faktiskt Tack förövrigt!

Billigast just nu, som anton länkade till bl. a. är nutrioutlet och tncse
Svara med citat
Gammal 2008-05-19, 16:27   #9 (permalink)
Skilled Master

Dozors avatar

Reg.datum: Feb 2008
Ålder: 35
Dozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via MSN till Dozor
Standard

Reps på denna, älskar verkligen ISS Oh Yeah Vanilj, så jävla god!!!
WTF Pump'd
Super Snooze
Basic Cuts
Adrenaline
Brutal FX (Sponsrad av Gymvaruhuset)
Novedex XT

Divide et Impera
Dozor är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet