Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Produktrecensioner > Super Snooze
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Produktrecensioner Posta din recension/logg av ett speciellt kosttillskott eller något annat träningsrelaterat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2008-05-19, 11:03   #1 (permalink)
Skilled Master

Dozors avatar

Reg.datum: Feb 2008
Ålder: 35
Dozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via MSN till Dozor
Thumbs up Super Snooze

I flera år har jag haft ordentliga sömnproblem, dels svårt att koppla av men även att jag vaknar flera gånger per natt helt utan anledning (inte törstig eller i behov av toan).
Har tidigare ätit receptbelagd medecin mot detta, Flunitrazepam, dock är den starkt beroendeframkallande, kort sagt inte i klassen "lätta sömnmedel".
Eftersom jag egentligen inte vill äta en massa piller för att sova slutade jag med receptmedecinen och har sedan dess haft fortsatta problem.
Därför bestämde jag mig för att köpa Super Snooze från PuritanSale.com.
Och ja, jag vet att jag i tidigare har spytt hat över detta företag men de fick en chans till och lyckades utan problem leverera.
En kort beskrivning av innehållet i Super Snooze, per 1 caps (normal dosering) :

Calcium (as Calcium Carbonate) 100 mg 10%
Magnesium (as Magnesium Oxide) 50 mg 13%
Valerian Root (Valeriana officinalis) 100 mg *
Hops (Humulus lupulus) (flower) 75 mg *
Scullcap 75 mg *
(Scutellaria lateriflora) (aerial)
Chamomile 75 mg *
(Matricaria recutita) (flower)
Passion Flower 50 mg *
(Passiflora incarnata) (aerial)
Inositol 50 mg *
L-Taurine 50 mg *
Melatonin 3 mg *

Som ni kan se innehåller den lika mycket melatonin som i de rena melatoninprodukter som går att köpa, men det finns en del andra saker som också ska vara bra för sömnen.
Magnesiumoxid som kan hjälpa mot sur mage, Valeriana som används mot insomningsproblem och även Humle som också den har sömngivande effekt.
har sökt runt lite på de andra delarna i innehållet utan att hitta någon direkt bra info så jag ska inte spekullera i vad de har för effekt.

Så nu till "Recensionen"...
Jag doserade Super Snooze som rekomenderat, alltså 1 kapsel innan läggdags.
Prövade lite olika varianter på detta, dels direkt innan jag la mig i sängen och sedan allt mellan 15 minuter till 1 timme innan.
Jag upplevde bästa resultatet om jag tog den ca. 30 minuter innan jag gick och la mig i sängen.
Det här är första gången jag prövar Melatonin men jag är som sagt van med preparat för sömnen, hade inga stora förväntningar på denna produkt men jag blev destomer possitivt överaskad!
Varje gång jag tagit Super Snooze har jag somnat efter cirka 10 minuter i sängen och sovit oavbrutet under hela natten, jag kan säga att det är flera år sedan jag vaknade upp så utsövd och fräsh på morgonen!
Någon som också känns fantastiskt är att jag kommer ihåg vad jag drömt, varje natt, tydligt. Kanske inte något som har större betydelse men det är lite kul tycker jag då jag i vanliga fall inte brukar minnas vad jag drömt.

Så sammanfattningsvis då...
Jag köpte som sagt Super Snooze från USA till priset av 2,5 $, lite dyrare än rent melatonin men inte mycket, i kronor omräknat blir det runt 3.
Jag tycker absolut produkten är värd det, hade jag vetat att effekten skulel vara så pass bra som den varit hade jag inte haft några som helst problem att betala mer.
WTF Pump'd
Super Snooze
Basic Cuts
Adrenaline
Brutal FX (Sponsrad av Gymvaruhuset)
Novedex XT

Divide et Impera
Dozor är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2008-05-19, 11:09   #2 (permalink)
Senior Member

Johannes Anderssons avatar

Reg.datum: Dec 2007
Johannes Andersson is a glorious beacon of lightJohannes Andersson is a glorious beacon of lightJohannes Andersson is a glorious beacon of lightJohannes Andersson is a glorious beacon of lightJohannes Andersson is a glorious beacon of lightJohannes Andersson is a glorious beacon of lightJohannes Andersson is a glorious beacon of lightJohannes Andersson is a glorious beacon of lightJohannes Andersson is a glorious beacon of lightJohannes Andersson is a glorious beacon of lightJohannes Andersson is a glorious beacon of lightJohannes Andersson is a glorious beacon of lightJohannes Andersson is a glorious beacon of lightJohannes Andersson is a glorious beacon of lightJohannes Andersson is a glorious beacon of lightJohannes Andersson is a glorious beacon of lightJohannes Andersson is a glorious beacon of lightJohannes Andersson is a glorious beacon of lightJohannes Andersson is a glorious beacon of lightJohannes Andersson is a glorious beacon of lightJohannes Andersson is a glorious beacon of lightJohannes Andersson is a glorious beacon of lightJohannes Andersson is a glorious beacon of lightJohannes Andersson is a glorious beacon of lightJohannes Andersson is a glorious beacon of lightJohannes Andersson is a glorious beacon of lightJohannes Andersson is a glorious beacon of lightJohannes Andersson is a glorious beacon of light
Standard

Grym recension!
Svara med citat
Gammal 2008-05-19, 11:10   #3 (permalink)
Skilled Master

Antons avatar

Reg.datum: Oct 2007
Anton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enough
Standard

Bra recension! REPS! konstigt att de har taurin i? alltid trott att det skulle vara uppiggande?
Svara med citat
Gammal 2008-05-19, 11:31   #4 (permalink)
Skilled Master

Piledahlarens avatar

Reg.datum: Sep 2007
Ålder: 34
Piledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant future
Piledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant future
Standard

kalasbra löjligt pris , reps!

IFBB UPDATES

You got a dream... You gotta protect it. People can't do somethin' themselves, they wanna tell you you can't do it. If you want somethin', go get it. Period

TEAM Wolf
TEAM Mamdouh "Big Ramy" Elssbiay
Piledahlaren är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-05-19, 11:32   #5 (permalink)
Skilled Master

Crosstjecks avatar

Crosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura about
Standard

Skitkul att du hittat något som fungerar så bra för dig. Reps för recensionen.
Crosstjeck är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-05-19, 12:27   #6 (permalink)
(((
Optimal Body Veteran

(((s avatar

((( has much to be proud of((( has much to be proud of
((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of
Standard

Bra recension! Du får reps i framtiden då jag kan repsa dig igen . Låter intressant, man kanske ska ta och göra en beställning själv? Verkar ju riktigt bra och jag skulle nog behöva det ca 2-4kvällar i veckan...och priset är ju löjligt så...
((( är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-05-19, 12:35   #7 (permalink)
Skilled Master

BIGPAPAs avatar

BIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the roughBIGPAPA is a jewel in the rough
Standard

Reps för recensionen.. Super Snooze fungerar, vet själv om det för att jag smaskar på den oxå när jag går & lägger mig.

BIGPAPAS TRÄNINGSDAGBOK

Mina Recensioner

USPLabs PowerFull
ALRI Jungle Warfare (The Blue Pill)
USPSkräps - Anabolic Pump (The Dump)
VPX Sports - Redline Gelcaps
Palo Alto Labs - Leviathan Reloaded
BIGPAPA är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-05-19, 12:41   #8 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Ålder: 38
Tobbe is a splendid one to behold
Tobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to behold
Skicka ett meddelande via MSN till Tobbe
Standard

Mycket intressant recension. Du och jag verkar ha haft samma problem med att få sova och kanske inte just att somna. När jag får chansen så ska jag se om man inte kan få tag på lite av det här godiset, ser ju helt klart intressant och prisvärt ut. Jag ska dock tillägga att jag har inte fått några speciella effekter av enbart melatonin, mer än huvudvärk dagen efter(?).

REPS såklart!

EDIT: Sorry Dozan.. fick inte ge dig

"It does not matter how slow you go, as long as you do not stop." - Confucius
"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-05-19, 12:43   #9 (permalink)
Skilled Master

Dozors avatar

Ålder: 35
Dozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via MSN till Dozor
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BIGPAPA Visa inlägg
Reps för recensionen.. Super Snooze fungerar, vet själv om det för att jag smaskar på den oxå när jag går & lägger mig.
Yes, Super Snooze e fina grejor!!!

Citat:
Ursprungligen postat av ((( Visa inlägg
Bra recension! Du får reps i framtiden då jag kan repsa dig igen . Låter intressant, man kanske ska ta och göra en beställning själv? Verkar ju riktigt bra och jag skulle nog behöva det ca 2-4kvällar i veckan...och priset är ju löjligt så...
Ja jag kan bara råda alla som brukar köra med Melatonin att pröva Super Snooze, som sagt är priset löjligt lågt

Citat:
Ursprungligen postat av Crosstjeck Visa inlägg
Skitkul att du hittat något som fungerar så bra för dig. Reps för recensionen.
Tackar tackar, jag är mycket nöjd!

Citat:
Ursprungligen postat av Piledahlaren Visa inlägg
kalasbra löjligt pris , reps!
Tackar tackar, ja det är billigt

Citat:
Ursprungligen postat av Anton Visa inlägg
Bra recension! REPS! konstigt att de har taurin i? alltid trott att det skulle vara uppiggande?
Jo jag vet, det finns i Red Bull så man borde ju bli pigg av det, strange strange...

Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Olimp Visa inlägg
Grym recension!
Tackar tackar mannen!!!
WTF Pump'd
Super Snooze
Basic Cuts
Adrenaline
Brutal FX (Sponsrad av Gymvaruhuset)
Novedex XT

Divide et Impera
Dozor är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-05-19, 12:53   #10 (permalink)
Senior Member

T-Rexs avatar

T-Rex is on a distinguished roadT-Rex is on a distinguished roadT-Rex is on a distinguished roadT-Rex is on a distinguished roadT-Rex is on a distinguished road
Standard

Oj, såg bra ut, priset var ju lööööjligt lågt. Det här måste jag beställa från puritansale! tack så mkt för tipset. Såklart får du reps!

"Woman exists only as something soft and fat to rest the hero when he returns from his labours."

Bertrand Russell, New York American and other Hearst papers
T-Rex är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta