Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Produktrecensioner > ALR Industries Jungle Warfare
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Produktrecensioner Posta din recension/logg av ett speciellt kosttillskott eller något annat träningsrelaterat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-28, 10:58   #1 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Reg.datum: Sep 2007
Ålder: 29
Tobbe is a name known to all
Tobbe is a name known to allTobbe is a name known to allTobbe is a name known to all
Information
Skicka ett meddelande via MSN till Tobbe
Exclamation ALR Industries Jungle Warfare

ALR Industries Jungle Warfare

Introduktion
Första gången jag provade JW så va det under en deff-period som även den va min första. Resultaten där va väldigt svåra att sia om med tanke på att det då va första gången med JW samt även första gången jag deffade. Med det så blev jag nyfiken på vad JW kunde leverera under en bulkperiod då det är där jag känner mig kropp bäst samt för att inte tala om alla lovord det faktiskt har fått. Detta är alltså andra gången jag provade JW, denna gången med två burkar och första gången jag provade så va det med en enda burk!

Om Jungle Warfare
Det diskuteras rätt vilt världen över vad exakt JW är för något och det skapar både rädsla och nyfikenhet för denna typ av produkter. JW beskrivs av dess tillverkare som en "non-androgen non-hormone based pro-hypertrophic"-produkt. Kort och gott så ska JW kunna ge mer fritt testosteron och mindre produktion av östrogen i kroppen och detta då i teorin kunne ge bättre styrkeökning, mer massa utan att lägga på dig onödigt med fett, enligt ALRI. Du ska alltså kunna bli större, starkare och hårdare än du tidigare varit. Så är detta sant? Läs vidare och se hur det påverkade mig. Länk till produktinfo

Dosering
Doseringen av JW har varierat lite för min del men det har alltid hållt sig till en specifik mängd varje dag. Med två burkar á 90 kaps / burk så valde jag att dosera JW med 3 kaps ed de två första veckorna för att sen öka till 4 kaps ed de restrerande veckorna. Detta gav mig då en kurtid på ungefär 48 dagar, vilket jag tycker är lagom för den här typen av produkt. ALRI rekommenderar 3 kaps ed. Intaget varje dag började med 1+1+1, vilket innebär 3 kapslar om dagen med en kapsel per tillfälle. Det varierade sen efter 2 veckors tid när jag ökade till 4 kaps ed. Intagen såg då oftast ut 1+2+1 men det blev ibland även 1+1+1+1, 2+2 samt 1+1+2 och det beror på hur mina dagar såg ut med jobb, träning samt fritid. Vid ett enda tillfälle så blev det 2+2! Alla intag har skett tillsammans med mina större måltider, frukost, lunch och middag!

Viktpåverkan
Tanken va att jag skulle använda JW under en bulkperiod och mitt mål va då att öka i vikt för att få bästa möjliga resultat av JW. Jag började på strax under 82kg. Uppgången gick smidigare än jag trodde och det visade sig att jag inte alls behövde hålla koll på varken våg eller det jag stoppade i mig för att kunna gå upp i vikt. Hade jag velat så hade min vikt kunna skena iväg VÄLDIGT snabbt utan att behöva göra mycket åt kosten och varför det kommer sig det vet jag inte och tänker inte börja spekulera i. De dagar jag inte åt som jag ville eller borde så påverkade det vikten marginellt under den korta period, fortsatte jag dock i samma stil så började vikten gå neråt men att vända på den trenden visade sig allt annat än svår. Det visade alltså att ville jag gå upp så gick jag upp, ville jag gå ner så va det lite svårare faktiskt mot normalt. Mot senare del av tiden med JW så fick jag STORA problem med att hålla motivationen för träning och då även med kosten uppe men trots det så behöll jag min vikt relativt bra. Det känns nästan som at tjag kan säga att hade det inte varit för JW så hade jag helt klart tappat MYCKET mer? Vid skrivande stund så väger jag ungefär 84.5kg.

Kroppssammansättning
Detta är väl den informationen som de flesta helst vill läsa direkt känner jag på mig. Det är dock inte så lätt att berätta om tiden med JW här men jag har dock ändå blivit lite positivt överraskad över resultaten. När jag slutade min deff för kanske 3-4 månader sen så vägde jag 79kg och hade en enligt mig helt ok form, inget att direkt klaga på där. Nu väger jag 84.5kg ungefär på vad jag tycker är en bättre form om man inte går in på detaljer. Jag känner mig hårdare men samtidigt så tycker jag mig inte alls ha lagt på mig nån nämnvärd mängd massa. Jag har likvärdigt med konturer på ryggpartiet samt betydligt mycket mer konturer över magpartiet tycker jag. Axlarnar tycker jag ser väldigt bra ut efter att ha gått upp 6kg från deffen och tycker mig även vara relativt hård och vaskulär över biceps och underarmar. Att notera är att jag jämför mig med resultaten efter min deff, vilket jag tycker är ett just nu helt ok med tanke på att de tkan vara normalt sett en STOR skillnad mellan en färdig deff och 6 kg senare. Det ser då alltså ut som att jag har behållt storleken men blivit hårdare och tappat lite kroppsfett. Mäter man däremot kroppen så är det väldigt små skillnader. Det finns egentligen bara ett ställe som är lätt att mäta på egen hand och det är över armarna och där har det hänt ungefär mellan 0.5-1cm, vilket inte alls kan ses som mycket men med tanke på att jag har tappat bf% också så tycker jag resultatet är rätt bra! Jag känner mig även mycket fylligare mot tidigare, det kan dock lite vara tack vare ALA också som jag har legat på en rätt hög dosering men jag tycker ändå att det har ökat aningen mer under dagarna och tiden man inte har tränat.

Styrka
Det här är den del som jag varit mest intresserad av då styrka är betydligt viktigare för mig än massa och då på ett "funktionellt" stadie. Stark, stel och klumpig är alltså inget alt för mig! Redan innan jag började med JW så började det hända saker på vissa muskelgrupper lite sakta men den största förändringen hände i bänk där det gick väldigt bra redan innan, de resultaten har dock inte stagnerat utan bara fortsatt gå bra. Detta trots lång tids hård träning för att avsluta med DÅLIG motivation och kosthållning, DET tycker jag är bra. Bänkpressen har ökat ifrån ungefär 10or på 80kg till som bäst 3 stycken 4or på 120kg sen början på året. Då ska man tillägga att vid årets början så va mitt 1RM 115 ynka kg, när jag vägde 95kg. Nu 11kg lättare så har jag fullständigt krossat mitt tidigare PB. Jag har kammat hem PB på PB under tiden efter nyår samt fortsatt under tiden med JW. Skivstångscurlen innan min deff va en övning jag va stark i och hade ett PB på 87.5kg på en kroppsvikt på 93kg. Nu har jag fixat 90kg på ett bättre sätt på en kroppsvikt på 83kg och då ska man tillägga att skivstången är INGEN lätt övning att pressa sig så mkt över sin egen kroppsvikt, stabiliteten är som bortblåst! Knäböjen och ben öht är jag riktigt nöjd med. Jag slarvar väldigt mycket med ben och tränar det mer sällan än ofta och ändå blir jag bara starkare. Tidigare bästa är 145kg på runt 95kg och nu har jag gjort 150kg. Andra övningar där ökningen har varit bra men är osäker på kroppsvikten i alla:

(Då 90-95kg, nu 80-85)
Bänkpress 115 -> 130
Latsdrag 115 -> 150kg
Dips +15 -> +65
Skivstångscurl 87 -> 90
Knäböj 145 -> 150
Benpress 340 -> 470
Smalbänk 80 -> 105
Pushdowns 55 -> 75

Man ska tänka på att ALLA ökningar som står angivna är INTE enbart under perioden under JW eller direkt efter deff utan det handlar om tidigare personbästa inom den angivna viktperioden. Jag är säker på att jag hade inte kunnat pressa mig det där sista och kommit förbi tidigare platåer utan JW. Nu ska det bli intressant och se va som händer efter tiden med JW! Jag har varierat min träning en del under tiden så det har inte hela tiden handlat om maximal styrkeutveckling utan det har varit blandat högreps med lågreps i olika långa intervaller men vid skrivande stund så håller jag mig till lågreps, 4-6 reps! Dessa siffror kan vara lite missvisande dock då alla inte har att göra med tiden under JW eller direkt efter deffen utan en del är även gamla PBn från innan deffen och mycket högre vikt. ALLA vikter till höger är dock up to date!

Bieffekter
Jag tycker mig inte alls ha fått så mycket bieffekter men det är inte kvantiteten som räknas utan "kvaliteten" på dessa kanske? Det som man mest kan diskutera är det vanliga som händer när kroppens hormoner rusar och bråkas med är temperament. Detta har jag känt av väldigt mycket av. Jag har varit lättirriterad samt otroligt otålig med de enklaste sakerna. Folk på jobbet har vid vissa tidpunkter verkligen lyckas trycka på fel knappar. Detta har dock inte på nåt sätt varit ett problem utan jag har kunnat kontrollera det väldigt bra utan att nån direkt har råkat ut för det mer än jag själv. När man under ett tillstånd inte riktigt har samma kontroll så kan man dock itne säga att jag har haft så bra koll på det. Jag pratar om ett onyktert tillstånd där jag vid ett tillfälle fullständigt tappade fattningen så där råder jag er att hålla ett extra öga på er själva men helst så kanske ni inte ska dricka öht under tiden när JW är aktiv i kroppen. Hur lång tid det är vet jag dock inte. Det finns inte så mkt mer faktiskt. Finnar har jag inte sett så mkt av, några enstaka snabbvisiter har man väl fått och då mest på rygg och lite på axlar men det är ingen större mängd eller storlek alls så de försvinner när man nyser lite kraftigare. Nåt annat än detta kan jag inte komma på vid skrivande stund och därför är det kanske inget att fundera på.

Pris
Prisklassen på JW tycker jag är mycket bra. Det handlar oftast om priser runt 398 kronor för en burk och jag tycker det är ett mycket bra pris för en sån här produkt. Även 498 är ett vanligt pris! De större och bättre shopparna har även prisgaranti som går att utnyttja så vill man ha denna produkt till bra pris hos sin favoritshop så är det säkert inte helt omöjligt. Ibland ser man även priser nere på 350 för en burk vilket är RIKTIGT bra eller ev paketpris med 2 burkar för 698, vilket är ännu bättre. Prissättning som det ser ut just nu är helt klart godkänt. För 398 hittar du den hos Nutrasale och Muscleshop, det va även Nutrasale som hade ett erbjudande tidigare på 350 kronor burken men den är till min vetskap inte aktuell nu. Muscleshop hade paketerbjudandet på 2 burkar för 698. De shoppar som har prisgaranti utöver Nutrasale och Muscleshop är MMSports och Gymvaruhuset. Jag reserverar mig för ev felinformation pga nya erbjudanden eller övrig prisändring!

Sammanfattning
Håller produkten vad den lovar? Nej det kan jag inte påstå till 100% men det är fortf en riktigt bra produkt som kan ge dig den där extra hjälpen du behöver för att komma vidare med träningen om du har hamnat på en platå. Det är dock inte omöjligt att få de resultat som jag har fått av JW, utan JW, men visst, jag är säker på att det är en desto större utmaning och kräver sin kunskap av den som försöker. Jag känner ändå att jag har fått RIKTIGT bra resultat och dessutom utöver förväntan. JW under deff kan jag dock inte rekommendera men andra har kanske bättre erfarenheter av det där. För mig så är det som dag och natt där JW under bulk är en varm skön solig och ljus semesterdag på din favoritplats med de du tycker bäst om medans JW under deff är en tråkig ensam regnig höstdag där du önskar du kunde gå i ide och vakna upp 6 månader senare. Jo, jag tycker faktiskt att skillnaden är så stor. Styrkan kommer du få om du sköter träningen och den kommer du vara nöjd med, resten är en bonus som du inte kommer bli missnöjd med om du sköter det rätt. INGET funkar om du inte sköter allt vid sidan om och jag kunde fått ännu bättre resultat om jag skött mig bättre vid sidan om. JW ÄR en bra produkt och jag kan helt klart rekommendera det till rätt personer!

VARNING: JUNGLE WARFARE REKOMMENDERAS INTE AV VARKEN ALRI-REPS ELLER MIG TILL DE UNDER 21(?)! TYVÄRR SÅ REKOMMENDERAR INTE HELLER ALRI-REPS DET TILL KVINNOR, OAVSETT ÅLDER! JUNGLE WARFARE BÖR INTE ANVÄNDAS AV TÄVLANDE!

Hoppas ni blev nöjda med recensionen och känner att du har fått lite mer kött på benen nu inför ett ev köp. Saknar du nåt eller i övrigt får klia dig på huvet så är det bara att fråga!

Mvh
Tobbe

"It does not matter how slow you go, as long as you do not stop." - Confucius
"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Senast redigerad av Tobbe den 2008-04-28 klockan 11:59
Tobbe är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2008-04-28, 11:11   #2 (permalink)
Skilled Master

pclillens avatar

Ålder: 22
pclillen will become famous soon enoughpclillen will become famous soon enoughpclillen will become famous soon enoughpclillen will become famous soon enoughpclillen will become famous soon enoughpclillen will become famous soon enoughpclillen will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via MSN till pclillen
Standard

Låter ju onekligen bra iaf Bra skrivet som vanligt..
"I had a guy come into my store telling me that a gnc employee told him that Muscletech produced the best supplements because "That's what the pros use". I almost died from the laughter."

"To know what I know, to do what I do, you'd have to actually read, study, think, and practice." - TC

"Some of us are just plain better. What are you gonna do about it?" - TC
pclillen är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-28, 11:23   #3 (permalink)
Senior Member

Reg.datum: Nov 2007
Linus is on a distinguished roadLinus is on a distinguished roadLinus is on a distinguished road
Standard

Mycket bra recension Tobbe

Reps på den
Linus är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-28, 11:40   #4 (permalink)
Senior Member

Sabatons avatar

Reg.datum: Feb 2008
Sabaton has a spectacular aura aboutSabaton has a spectacular aura aboutSabaton has a spectacular aura aboutSabaton has a spectacular aura aboutSabaton has a spectacular aura aboutSabaton has a spectacular aura aboutSabaton has a spectacular aura aboutSabaton has a spectacular aura aboutSabaton has a spectacular aura aboutSabaton has a spectacular aura aboutSabaton has a spectacular aura aboutSabaton has a spectacular aura aboutSabaton has a spectacular aura aboutSabaton has a spectacular aura aboutSabaton has a spectacular aura aboutSabaton has a spectacular aura about
Standard

Bra recension, även om jag måste säga att JW funkade mycket bra under deff för mig.
Ska du köra någon PCT? Jag kör på Novedex XT nu och det är fan starkare grejer än JW självt! Styrkan har ökat sen jag gick över till Novedex och på bara ett par dagar hände det mer med hårdheten än på ett par veckor med JW. Samtidigt är bieffekterna mycket mer påtagliga, inte så hemska, men man känner av att det fuckar med kroppen mycket mer än vad JW gör.
Sabaton är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-28, 11:42   #5 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Tobbe is a name known to allTobbe is a name known to allTobbe is a name known to all
Information
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sabaton Visa inlägg
Bra recension, även om jag måste säga att JW funkade mycket bra under deff för mig.
Ska du köra någon PCT? Jag kör på Novedex XT nu och det är fan starkare grejer än JW självt! Styrkan har ökat sen jag gick över till Novedex och på bara ett par dagar hände det mer med hårdheten än på ett par veckor med JW. Samtidigt är bieffekterna mycket mer påtagliga, inte så hemska, men man känner av att det fuckar med kroppen mycket mer än vad JW gör.
Nej jag har inga planer på nån PCT. Det va tanken ifrån början men jag hoppar det och ser hur kroppen reagerar. Jag ska låta den få vila nu, hehe.

Du kanske har bättre referenser än vad jag hade av jw under deff?

Tack för orden grabbar!

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-28, 11:49   #6 (permalink)
Skilled Master

loveriuss avatar

loverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via MSN till loverius
Standard

räääps, *jag har slut på det tydligen *

nåväl mycket bra skrivet

loverius är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-28, 11:52   #7 (permalink)
Skilled Master

pclillens avatar

Ålder: 22
pclillen will become famous soon enoughpclillen will become famous soon enoughpclillen will become famous soon enoughpclillen will become famous soon enoughpclillen will become famous soon enoughpclillen will become famous soon enoughpclillen will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via MSN till pclillen
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe Visa inlägg
Nej jag har inga planer på nån PCT. Det va tanken ifrån början men jag hoppar det och ser hur kroppen reagerar. Jag ska låta den få vila nu, hehe.

Du kanske har bättre referenser än vad jag hade av jw under deff?

Tack för orden grabbar!
Tycker jag att du gör rätt i, JW ska ju inte stänga ner den egna produktionen ens på dubbla dosen.. PCT ska inte behövas
"I had a guy come into my store telling me that a gnc employee told him that Muscletech produced the best supplements because "That's what the pros use". I almost died from the laughter."

"To know what I know, to do what I do, you'd have to actually read, study, think, and practice." - TC

"Some of us are just plain better. What are you gonna do about it?" - TC
pclillen är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-28, 11:57   #8 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Information
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av loverius Visa inlägg
räääps, *jag har slut på det tydligen *

nåväl mycket bra skrivet
Du får komma tillbaka när du har laddat upp med nya reps
Tackar så mkt

Citat:
Ursprungligen postat av pclillen Visa inlägg
Tycker jag att du gör rätt i, JW ska ju inte stänga ner den egna produktionen ens på dubbla dosen.. PCT ska inte behövas
Återstår att se hur kroppen reagerar.. sista dagen imöra på JW så sen förlorar jag allt.. haha..

Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-28, 13:23   #9 (permalink)
Senior Member

Sabatons avatar

Reg.datum: Feb 2008
Sabaton has a spectacular aura aboutSabaton has a spectacular aura aboutSabaton has a spectacular aura aboutSabaton has a spectacular aura aboutSabaton has a spectacular aura aboutSabaton has a spectacular aura aboutSabaton has a spectacular aura aboutSabaton has a spectacular aura aboutSabaton has a spectacular aura aboutSabaton has a spectacular aura aboutSabaton has a spectacular aura aboutSabaton has a spectacular aura aboutSabaton has a spectacular aura aboutSabaton has a spectacular aura aboutSabaton has a spectacular aura aboutSabaton has a spectacular aura about
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe Visa inlägg
Återstår att se hur kroppen reagerar.. sista dagen imöra på JW så sen förlorar jag allt.. haha..
Skulle vara mycket intressant om du kunde följa upp det här om 3-4 veckor och se hur det gått med ökningar och typ känslan under träningspassen sen du slutade med JW.
Sabaton är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-28, 13:30   #10 (permalink)
Optimal Body Citizen

carrambas avatar

Reg.datum: Jan 2008
Ålder: 31
carramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the rough
Skicka ett meddelande via MSN till carramba
Standard

exemplariskt recensions som vanligt!
carramba är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta