Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Produktrecensioner > Cheaters Relief tillsammans med Thermonex (BSN)
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Produktrecensioner Posta din recension/logg av ett speciellt kosttillskott eller något annat träningsrelaterat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2008-04-15, 23:05   #1 (permalink)
Skilled Master

Reg.datum: Dec 2007
Ålder: 32
Kingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the rough
Standard Cheaters Relief tillsammans med Thermonex (BSN)

Thermonex och Cheaters Relief, BSN

Thermonex: 3 kapslar
Caffeine Anhydrous......................250 mg
Green Tea Extract........................375 mg
(Catechins 243mg / EGCG 112mg)
Octopamine HCL..........................200mg
Evodiamine 98%..........................40mg
Yerba Mate................................200mg
Synephrine.................................20mg
Naringin.....................................50mg
L-Tyrosine.................................300mg
Diiodotyrosine............................100mcg
Iodotyrosine.............................. 100mcge

Cheaters Relief: 1 Kapsel
Cheaters Relief Carb & Fat Inhibitor Matrix.............564mg

Fat Relief Blend
(NeOpuntia (Opuntia Ficus Indica), Chitosan, Cassia Nomame (Cassia Mimosides) [seed extract 10:1])

Carb Relief & Glucose Regulator Blend
(Citrillin HCA [Garcinia Cambogia 50% extract for Hydroxycitric acid], Phaseo-Lean [White Kidney Bean Extract Phaseolamin], R-ALA [R-Alpha Lipoic Acid], 4-Hydroxy-Lean [4-Hydroxdyisoleucine extracted ffrom Fenugreek], Cinnulin-PF [Aqueous Cinnamon Extract])

Om testet:
Nu har jag kört med båda två i en kombination, d.v.s. båda har intagits samtidigt parallellt med varandra.

För att ha något att jämföra med så jämför jag med Gymgrssistens förra Lose It! eftersom det var den som intogs vid samma tidpunkt förra året.

Har haft samma dietplan nu som för ett år sen vid den här tidpunkten. På samma tidsperiod nu men för ett år sedan så gick jag på lose it från gymgrossisten när jag tittar efter. På 4 veckor tappade jag 2.8kg för ett år sedan (med lose it). Nu med både cheaters och thermonex och med samma kostupplägg så tappade jag 4.4kg.

Dosering:
Cheaters doserade jag enligt anvisning och använde den före lunch och middag och thermonex 3 kapslar 2ggr/dag. Innan träning och/eller mat. Båda användes även på träningsfria dagar.

Noterbart är att jag ligger på ett kaloriunderskott på 500 kcal per dag, vilket bör leda till -0.5kg per vecka oavsett tillskott, med andra ord 2kg på en månad. Samma underskott låg jag på för ett år sedan med lose it.

Resultat:

Med lose it: -0.8kg på 4veckor
Med Thermonex/Cheaters: -2.4kg på 4 veckor

Noteras bör..
..att resultatet baseras på att jag drar bort den förväntade viktbortgången av mitt kaloriunderskott, d.v.s. 2kg går bort utöver resultatet ovan. Styrkan har även den hållit i sig mycket bättre nu och jag har till och med ett PB i knäböj att rapportera.

Övriga tillskott:
- EsaPro
- Carbo FX
- FX Alkalyn
- Multi FX
- Pro FX
- Alert FX
- Beta FX
- Omega FX
- Whey-80
- DoublePro
- Diet Fuel
- AAKG
- L-Citrulline
- Taurin

Betyg: 8/10

MVH
Kingen är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2008-04-16, 11:36   #2 (permalink)
Senior Member

Gurra162s avatar

Reg.datum: Jan 2008
Gurra162 is on a distinguished roadGurra162 is on a distinguished road
Standard

Riktigt bra recension!! Har själv börjat deffa nu och tänkte börja köra med cheters o Thermonex.... hoppas mina resultat blir lika bra
Gurra162 är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-16, 14:47   #3 (permalink)
Optimal Body Citizen

Reg.datum: Sep 2007
patriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enough
Standard

Bra recension! Det vore också intressant och veta om du hade samma upplägg när det gäller kosten i nära anslutning till träningspassen, alltså ungefär samma intag av tex kolisa och protein i före- och efter tränings målen.
patriknn är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-16, 15:20   #4 (permalink)
Skilled Master

Kingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the rough
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gurra162 Visa inlägg
Riktigt bra recension!! Har själv börjat deffa nu och tänkte börja köra med cheters o Thermonex.... hoppas mina resultat blir lika bra
Tack, vi får hoppas på det! Jag slarvade inget med kosten utan den var strikt perioden ut, med cheaters är det ju tänkt att man ska kunna "fuska" lite i kosten men jag hade den före/efter lunchen och middagen.
Svara med citat
Gammal 2008-04-16, 15:44   #5 (permalink)
Skilled Master

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patriknn Visa inlägg
Bra recension! Det vore också intressant och veta om du hade samma upplägg när det gäller kosten i nära anslutning till träningspassen, alltså ungefär samma intag av tex kolisa och protein i före- och efter tränings målen.
Vet inte om jag förstod dig rätt men jag gör ett försök

Mitt matupplägg (kalorimässigt) de 4 senaste veckorna är identiskt med matupplägget för exakt ett år sedan, procentuellt sett. Jag har lagt på mig några kilo muskler, förhoppningsvis, över året som har gått så kaloriintaget blir även på så vis högre. Men procentuellt så har jag räknat efter och fått det att stämma överäns.

Vikten för 4 veckor sedan var 90.2kg och är nu 85.8kg.

Vikten för 1 år sedan vid samma tidpunkt var 86.3 (innan deffen med lose it), d.v.s. 3.9kg mindre än nu 1 år efter, och var efter 4 veckor 83.5kg.
Så förhoppningsvis har jag lagt på mig lite kvalitativ massa med, men det verkar så iaf.

Före/efter-drinken såg likadan ut (kalorimässigt) under testperioden för ett år sedan. Andra märken på pulver men samma kaloriintag.

Maten, i alla fall kolhydraterna var likadana nu som innan däremot proteinkällan så var det mer fisk (vit fisk, torsk med mera) för ett år sen, nu har jag kört med mera kyckling/kalkon. Det gäller maten knuten till före/efter träning.

En annan skillnad är att nu har jag tränat styrka efter frukosten, med andra ord tidigt, innan körde jag styrka senare på dygnet men jag upplever ingen större skillnad då min frukost är enorm deff eller inte deff. Däremot ebbar det ut med kalorier fram på kvällen, och det är kalorier främst från kolhydrater och fett som försvinner mer och mer ju längre in på dygnet jag kommer.

Hoppas det rätade på dina frågetecken!

MVH
Svara med citat
Gammal 2008-04-16, 21:24   #6 (permalink)
Optimal Body Citizen

patriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enough
Standard

Glasklart!
patriknn är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-17, 18:45   #7 (permalink)
(((
Optimal Body Veteran

(((s avatar

Reg.datum: Feb 2008
((( has much to be proud of((( has much to be proud of
((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of
Standard

Intressant och bra recension! Reps för tusan hakar! Gillar att du har möjlighet att göra en så bra jämförelse med tidigare deffar!
((( är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-17, 20:20   #8 (permalink)
Skilled Master

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ((( Visa inlägg
Intressant och bra recension! Reps för tusan hakar! Gillar att du har möjlighet att göra en så bra jämförelse med tidigare deffar!
Tack!
Jo det underlättar för mig nu när man har lite planer med byggningen. Man ser (förutom spegeln) att man går framåt med.
Svara med citat
Gammal 2008-04-17, 20:40   #9 (permalink)
Skilled Master

Piledahlarens avatar

Ålder: 34
Piledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant future
Piledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant future
Standard

wow! kul att det fungerade för dig. Körde med Cheaters Relief ett tag men magen pallar knappt något... reps!

IFBB UPDATES

You got a dream... You gotta protect it. People can't do somethin' themselves, they wanna tell you you can't do it. If you want somethin', go get it. Period

TEAM Wolf
TEAM Mamdouh "Big Ramy" Elssbiay
Piledahlaren är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-17, 21:04   #10 (permalink)
Skilled Master

Crosstjecks avatar

Crosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura about
Standard

Bra recension och nice att du hade siffror att jämföra med från innan.

REPS!
Crosstjeck är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta