Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Produktrecensioner > SAN V-12 HP844, 1063g
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Produktrecensioner Posta din recension/logg av ett speciellt kosttillskott eller något annat träningsrelaterat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2008-02-27, 17:07   #1 (permalink)
Skilled Master

Reg.datum: Dec 2007
Ålder: 32
Kingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the rough
Standard SAN V-12 HP844, 1063g

SAN V-12 HP844

V12 HP844 Supplement Facts
Serving Size: 1 level scoop (26.6 g)
Servings Per Container: 40
Amount Per Serving
Calories 32g
Calories from fat 0g
Total Fat 0g
Saturated Fat 0g
Cholesterol 0g
Total Carbohydrate 8g
Sugars 0.8g
Protein 0g
Vitamin B3 (Niacin) 10mg
Vitamin B5 (Pantothenic Acid) 10mg
Vitamin B6 (Pyridoxine HCI) 5mg
Vitamin B12 25mcg
Folic Acid 400mcg
BCAA Esters Catabloc Matrix 4.0g
(L-Leucine, L-Leucine-Ethyl Ester, L-Isoleucine-Ethyl Ester, L-Valine-Ethyl Ester)
Plasma Explosion Matrix™ 4.0g
(Arginine-AKG, Arginine-Ethyl-Ester DiHCI, L-Ornithine-AKG, L-Citrulline Malate, 2-Aminovaleric Acid)
Duralast™ Matrix Reloaded 4.0g
(L-Taurine, L-Histidine HCI, Trimethylglycine)
Myodrive Remix 3.5g
(Glucuronolactone, Beta-Alanine, Orotic Acid Anhydrous, L-Aspartic Acid, N-Acetyl-L-Cysteine)
V12 HP844 Other Ingredients: Maltodextrin, Malic Acid, Citric Acid, Natural and Artificial Flavors, Calcium Silicate, Acesulfame-K, Sucralose, F.D. & C. Colors (Red No. 40, Yellow No. 6)

Smak:
Smaken ska vara apelsin, smakar väl åt det hållet men mer som apelsinskalaktigt, det vill säga lite beskt. Dock är smaken bättre än eftersmaken men eftersmaken försvinner riktigt snabbt och samtidigt så smakar den lite för "söt-starkt", vad jag vill framhäva är att det känns på samma sätt som om man blandar mycket fun light med lite vatten, med andra ord det känns på något sätt som det är för mycket sötningsmedel kontra arom. Den går ner men inte mer även om den blir bättre efter någon vecka.

Löslighet:
Inte mycket att säga här, okej med shaker men om man blandar med sked så bildas det ett skumlager som inte försvinner tack vare leucinet (samma sak får jag om jag tar rent L-Leucine i vatten) men i shaker så löser det sig/fastnar i locket som ska förhindra klumpar.

Pump:
Helt okej pump, lagom, varken för mycket eller för lite. Pumpvänliga områden för mig så som ben, biceps, triceps och underarmar är riktigt bra till och med.

Styrka/Uthållighet:
Har nu utan uppehåll avslutat en burk massacra och en vault innan jag påbörjade med denna och styrkan håller i sig riktigt bra speciellt med tanke på att den inte innehåller kreatin. Har även påbörjat min diet och än så länge trots reducerat kaloriintag i form av kolhydrater så kan jag pressa mig rätt bra på gymmet.

Energi:
Inte mycket att säga här, mina pass är rätt intensiva och brukar ligga på 30-45min och jag brukar inte inte bli så seg i kroppen som jag blir utan PWO-tillskott. Energin håller i sig bra i stort sett hela passet. För att jämföra med någon produkt så kan jag referera till massacra (då det finns en recension på den från mig bl. a.) och när jag kör drop sets så märker jag en klar skillnad mellan massacra och HP 844 där vilan måste ökas några snäpp mellan seten med HP 844.

Pris:
Lite svårt att säga då jag köpte den på en kampanj för 319kr av GG för ett bra tag sen. Men om man kikar runt så ligger den på mellan 370-569kr och med tanke på alla PWO-produkter där ute nu så har jag andra val rankade högre i den prisklassen.
Men eftersom den är perfekt mellan kreatinkurerna för mig så får väl priset ses som mer eller mindre acceptabel då det ändå är 40 serveringar/burk och den behöver inte överdoseras enligt mig.

Delbetyg:
Smak: 5/10
Löslighet: 8/10
Pump: 7.5/10
Styrka/Uthållighet: 7.5/10
Energi: 8/10
Pris: 6.5/10

Slutbetyg: 7/10

Sammanfattningsvis så tycker jag det är en helt okej produkt mellan kreatinkurerna, har testat den innan för lite mer än 1 år sedan och det fanns nog en anledning till att jag köpte en till, men den främsta anledningen är att jag vill inte träna utan PWO-produkter och denna är perfekt för mig när jag vill ta avstånd till kreatin ett tag.

MVH
Kingen är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2008-02-27, 17:14   #2 (permalink)
Skilled Master

Antons avatar

Reg.datum: Oct 2007
Anton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enough
Standard

Tack för bra rescension, kan tyvärr inte ge reps till dig igen... Har en fråga: Har du testat Fierce och vad tycker du isf i jämförelse`?

Mvh Anton
Anton är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-02-27, 17:35   #3 (permalink)
Skilled Master

Kingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the roughKingen is a jewel in the rough
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anton Visa inlägg
Tack för bra rescension, kan tyvärr inte ge reps till dig igen... Har en fråga: Har du testat Fierce och vad tycker du isf i jämförelse`?

Mvh Anton
Tack!

Jag har testat fierce (om än länge sen) och om valet är mellan dessa två så är det i mitt fall ett ganska så dött lopp. Jag tar gärna HP 844 mellan kreatinkurer (om jag hittar den till ett bra pris) och tycker att jag får bättre pump med HP 844 medans jag svarar bra på kreatin så jag kan ha haft mer ökningar med fierce, men bättre fokus hade jag iaf med fierce. Så står du mellan dessa två (och inte kör HP 844 som jag mellan en kreatinkur) så skulle jag ta fierce speciellt om priset är detsamma, den innehåller väl också 50portioner/burk om jag inte minns fel så den är nog prisvärdare med.

MVH
Svara med citat
Gammal 2008-02-27, 18:36   #4 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Reg.datum: Sep 2007
Ålder: 38
Tobbe is a splendid one to behold
Tobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to behold
Skicka ett meddelande via MSN till Tobbe
Standard

Bra recension. Jag satt tidigare och kollade runt lite på produkter ifrån SAN hos GVH och nu har jag ju fått en lite bättre bild av en utav dom iaf

Reps

"It does not matter how slow you go, as long as you do not stop." - Confucius
"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-02-27, 19:27   #5 (permalink)
Skilled Master

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe Visa inlägg
Bra recension. Jag satt tidigare och kollade runt lite på produkter ifrån SAN hos GVH och nu har jag ju fått en lite bättre bild av en utav dom iaf

Reps
Tack!

Jag tycker det är rätt kul att man delar med sig på det här sättet så har man en hum om när man själv ska handla, okej att det inte passar alla ändå men de flesta känner nog likadant och det är en stor hjälp i denna djugel tycker jag!
Svara med citat
Gammal 2008-02-27, 19:34   #6 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Reg.datum: Sep 2007
Ålder: 38
Tobbe is a splendid one to behold
Tobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to behold
Skicka ett meddelande via MSN till Tobbe
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kingen Visa inlägg
Tack!

Jag tycker det är rätt kul att man delar med sig på det här sättet så har man en hum om när man själv ska handla, okej att det inte passar alla ändå men de flesta känner nog likadant och det är en stor hjälp i denna djugel tycker jag!
Kan inte annat än att hålla med Bara att man tar sig tid att skriva en recension är värd reps tycker jag

"It does not matter how slow you go, as long as you do not stop." - Confucius
"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-02-27, 20:43   #7 (permalink)
Skilled Master

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe Visa inlägg
Kan inte annat än att hålla med Bara att man tar sig tid att skriva en recension är värd reps tycker jag
ja visst fan är det det, det kommer fler från mig har testat ett och annat nu men inte haft tid, idag hade jag lite över.. nästa är väl tight rtd, vault m fl.

MVH
Svara med citat
Gammal 2008-02-28, 17:34   #8 (permalink)
jns
Senior Member

jnss avatar

Reg.datum: Nov 2007
jns has a spectacular aura aboutjns has a spectacular aura aboutjns has a spectacular aura aboutjns has a spectacular aura aboutjns has a spectacular aura aboutjns has a spectacular aura aboutjns has a spectacular aura aboutjns has a spectacular aura aboutjns has a spectacular aura aboutjns has a spectacular aura aboutjns has a spectacular aura aboutjns has a spectacular aura aboutjns has a spectacular aura about
Standard

Bra skrivet!

Jag gillade också v12hp844, men inte jättemycket. Den var nog en typisk 6-7 av 10 tror jag.
jns är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-02-28, 17:37   #9 (permalink)
Skilled Master

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jns Visa inlägg
Bra skrivet!

Jag gillade också v12hp844, men inte jättemycket. Den var nog en typisk 6-7 av 10 tror jag.
Tack!

Ja precis, det finns ju bättre out there. Men mellan kreatinkurerna tycker jag den är helt okej.
Svara med citat
Gammal 2008-02-28, 18:59   #10 (permalink)
Junior Member

holma82 is on a distinguished road
Skicka ett meddelande via MSN till holma82
Standard

Använt två burkar, och jag tycker den funkar väldigt bra, man blir alert samtidigt som man får bra tryck.
holma82 är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta