Optimal Body Forum

Optimal Body Forum (http://www.optimalbody.se/forum/)
-   MISC (http://www.optimalbody.se/forum/misc/)
-   -   Till salu & Bytes tråden! (http://www.optimalbody.se/forum/misc/902-till-salu-bytes-traden.html)

loverius 2008-02-15 11:18

Till salu & Bytes tråden!

OB´s regler angående köp & sälj på brädan:

Citat:

Jag ser helst ingen storskalig försäljningsverksamhet här för privat personer,har man lite hemma som man vill bli av med så är väl det ok här i misc delen men detta skall inte bli något nytt tradera eller något köp och sälj forum för privat personer.
Missbrukas icke.//Dr Nick
Vet ej om man får sälja men jag har:

Cissus 50% rent, 50g = 300kr
Post Cycle Support, Anabolic Innovations = 350kr
Novedex XT = 300kr
Anabolic Pump = 200kr
Adrenaline gryyym (Fettbrännare) = 200kr

pma!!

BeatNec 2008-02-15 14:23

Vart bor du?

loverius 2008-02-19 15:39

Malmö

just nu:
Cissus 50% rent, 50g = 300kr
Novedex XT = 300kr
Adrenaline gryyym (Fettbrännare) = 200kr
+50kr för rekkat post

Tobbe 2008-02-19 15:42

Varför ska du sälja PCS? Du är ju kär i Resveratrol? :D

loverius 2008-02-19 16:07

ska fokusera mer på ALCAR produkter. hehe
Mycket bra för anti aging bruce1

Piledahlaren 2008-03-11 22:02

har lite grejjer över som jag inte kommer använda

~250g Vitamin B5 pantotensyra
~900g Taurin (SizeOn funkar ju bra nog ensam)

Billi billi !

Anton 2008-03-11 22:08

Citat:

Ursprungligen postat av Piledahlaren (Inlägg 24308)
har lite grejjer över som jag inte kommer använda

~250g Vitamin B5 pantotensyra
~900g Taurin (SizeOn funkar ju bra nog ensam)

Billi billi !

du har PM!

Dozor 2008-03-11 22:09

Så då ska vi ta och klargöra en del saker när det gäller försäljning tycker jag...
Det är helt ok att sälja preparat som privatperson så länge man håller sig inom lagens ramar vad gäller lagligheten.
En produkt eller vara som du köpt har du full ägande och brukanderätt på.
Det innbär kort sagt att du får göra vad du vill med den, äta den, ge bort den, sälja den eller kasta den i sjön (ni förstår vad jag menar).
Det scenario där vi kan börja disskutera eventuell olaglighet i själva försäljningen är när man köper in stora kvantiteter med syftet att sälja dem utan att betala skatt.
Ett exempel är att jag kan åka till Ikea och köpa en soffa för 5000 och sedan sälja den vidare till någon för samma rpis eller dyrare, vad jag gör med mina ägodelar är helt upp till mig.
Så, om någon är av en annan åsikt eller uppfattning är det välkommet att disskutera detta vidare.

Tobbe 2008-03-11 22:16

Jo att det är helt ok inom landet är väl självklart. Lagen för köp av varor från utlandet ser inte likadan ut som om du köper det i Sverige.

Jag tror du även om du betalar skatt inte får som privatperson får köpa in vilka mängder du vill och sen sälja det vidare hur som helst :)

Du får dock gärna forska vidare i ämnet åt oss ;)

r.friborg 2008-03-11 22:19

Citat:

Ursprungligen postat av Dozor (Inlägg 24310)
Så då ska vi ta och klargöra en del saker när det gäller försäljning tycker jag...
Det är helt ok att sälja preparat som privatperson så länge man håller sig inom lagens ramar vad gäller lagligheten.
En produkt eller vara som du köpt har du full ägande och brukanderätt på.
Det innbär kort sagt att du får göra vad du vill med den, äta den, ge bort den, sälja den eller kasta den i sjön (ni förstår vad jag menar).
Det scenario där vi kan börja disskutera eventuell olaglighet i själva försäljningen är när man köper in stora kvantiteter med syftet att sälja dem utan att betala skatt.
Ett exempel är att jag kan åka till Ikea och köpa en soffa för 5000 och sedan sälja den vidare till någon för samma rpis eller dyrare, vad jag gör med mina ägodelar är helt upp till mig.
Så, om någon är av en annan åsikt eller uppfattning är det välkommet att disskutera detta vidare.

Nu har jag svårt att se den riktiga meningen med ditt inlägg. Då vi bara förstör Loverius tråd med massa orelaterade dissuksioner.

Han säljer ju uppenbart överbliva kosttillskott och går förmodligen inte med vinst i någon större utrsträckning.

Men när du säljer något och går med vinst är man allltid skylldig att betala skatt på vinsten. Importera kosttillskott med intetionen att sälja svart är i aldra högsta grad olagligt.

Detta gäller även om du säljer privat.
Soffan du köper på Ikea får du mao sälja hur du vill men gör du vinst på försäljningen så är det beskatningsbar inkomst.
Har du färemot gjort andra affärer under året som gått med fölust så anmäler man dom i deklarationen och kan då göra motsvarande avdrag.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.0
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright ©2012, OptimalBody