Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Övrigt > MISC > Gym hemma
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

MISC Allt mellan himmel och jord.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-08-14, 21:38   #1 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 38
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Standard Gym hemma

Ni som byggt era egna gym hemma,vart har ni köpt utrustningen?
Blocket?
Tradera?
Nytt?

Jag funderar lite på att bygga eget i framtiden men det är rätt svårt att hitta ordentliga stänger osv begagnat,man skulle ju även vilja lösa utrustning så man kan köra ordentligt bänk,böj och mark osv..

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2011-08-14, 22:13   #2 (permalink)
hd_
Skilled Master

hd_s avatar

Reg.datum: Feb 2008
hd_ is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Nick Visa inlägg
Blocket?
Tradera?
Nytt?

Jag funderar lite på att bygga eget i framtiden men det är rätt svårt att hitta ordentliga stänger osv begagnat,man skulle ju även vilja lösa utrustning så man kan köra ordentligt bänk,böj och mark osv..
Finns ett litet lokalt gym nära dig annars
hd_ är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 00:03   #3 (permalink)
ISC
Senior Member

ISCs avatar

Reg.datum: Jul 2008
Ålder: 33
ISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura about
Standard

Citat:
Blocket?
Tradera?
Nytt?

Jag har köpt delar lite överallt där det har varit billigt för tillfället. Budget har alltid varit prioritering nr 1. Fundera på vad som är viktigast att ha i början och titta runt lite. Jag började med att titta på blocket, men insåg att det var ganska kört om man inte bor i stockholm. Så det mesta har varit nytt för min del. En del järnvikter från en utförsäljning, en skivstång från någon webshop, byggbara hantlar från rusta (i perioder sänker dom priset på sitt "set", bara att köpa och kasta "skivstången"), powerrack från nån webshop o.s.v.

Det finns även en del bra info på nätet om man är intresserad av att bygga egna delar. Tänker främst på ett rack och planbänk. Det verkar väldigt doable om man är villig att lägga ner lite tid och har en tight budget.
Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 07:47   #4 (permalink)
Skilled Master

Undertakers avatar

Reg.datum: Feb 2009
Ålder: 37
Undertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the rough
Skicka ett meddelande via MSN till Undertaker
Standard

för min del har det varit blocket, via bekanta samt nytt...
å så nåt på auktion...

Svårt att hitta begagnat...

hade turen att hitta begagnade hantlar 10-15kg från 50mil bort och 18-30kg 50 mil åt ett annat håll.... så lite bränslekostnader blev det fast ändå under halva priset av nya....

I Finland förstås då...

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyA Visa inlägg
Undertaker, ditt räknas inte som hemgym, det är ju ett helt gym hemma
My Countdown Counting down to: Diet starts in:
Undertaker är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-08-19, 15:14   #5 (permalink)
Junior Member

Reg.datum: Aug 2011
Sean is on a distinguished road
Standard

Tradera
Inga större grejer direkt, men räcker gott och väl för de flesta muskelgrupperna
Sean är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-08-22, 08:34   #6 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 38
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Standard

Jäklar vad dyrt det var med vikter!?

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-08-22, 14:18   #7 (permalink)
ISC
Senior Member

ISCs avatar

Reg.datum: Jul 2008
Ålder: 33
ISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura about
Standard

Citat:
Ja, verkligen. Köp så mycket som möjligt i järn iaf. Har du kollat med kiprod? Jag hade turen att få tag på hälften av mina vikter i en lokal utförsäljning, annars tenderar frakten att gå på en del också.
Svara med citat
Gammal 2011-08-22, 17:34   #8 (permalink)
Skilled Master

Undertakers avatar

Reg.datum: Feb 2009
Ålder: 37
Undertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the roughUndertaker is a jewel in the rough
Skicka ett meddelande via MSN till Undertaker
Standard

Citat:
har kört totalt 200mil för att få tag på begagnade hantlar 10-30kg.... (tur att man har diesel och en förbrukning mellan 0,4-0,45 på milen... )

Betalade ca. 5kr/kg för dom mellan 18-30kg och ca. 15kr/kg för dom krommade 10-15kgs jag har...

Skivvikter har jag köpt nya för ca. 20kr/kg iaf. 20kgs skivorna...

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyA Visa inlägg
Undertaker, ditt räknas inte som hemgym, det är ju ett helt gym hemma
My Countdown Counting down to: Diet starts in:
Undertaker är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-08-22, 17:44   #9 (permalink)
Skilled Master

Rickards avatar

Reg.datum: Jan 2009
Rickard has much to be proud of
Rickard has much to be proud ofRickard has much to be proud ofRickard has much to be proud ofRickard has much to be proud ofRickard has much to be proud ofRickard has much to be proud ofRickard has much to be proud ofRickard has much to be proud ofRickard has much to be proud ofRickard has much to be proud ofRickard has much to be proud ofRickard has much to be proud ofRickard has much to be proud ofRickard has much to be proud ofRickard has much to be proud ofRickard has much to be proud ofRickard has much to be proud ofRickard has much to be proud ofRickard has much to be proud ofRickard has much to be proud ofRickard has much to be proud ofRickard has much to be proud ofRickard has much to be proud ofRickard has much to be proud ofRickard has much to be proud ofRickard has much to be proud ofRickard has much to be proud ofRickard has much to be proud ofRickard has much to be proud ofRickard has much to be proud of
Standard

Det är inte bara dyrt att köpa vikter, det är dyrt att frakta dom...
Svara med citat
Gammal 2011-08-22, 17:47   #10 (permalink)
Skilled Master

martenks avatar

Reg.datum: Apr 2009
Ålder: 40
martenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nice
Skicka ett meddelande via ICQ till martenk
Standard

Citat:
Ja, det är snordyrt. Jag gjorde en snabb överslagsräkning och insåg att ett hemmagym inte skulle hinna betala av sig under en 15-årsperiod jämfört med att köpa ett gymkort varje år.

Det jag skulle vilja ha i ett hemmagym är:
Powerrack
Skivstång
Bänk
Cablecross
Hantlar, av typen inställbara, typ Bowflex
Vikter
och en uppsjö olika handtag och remmar
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet: