Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Övrigt > MISC > Att köpa crosstrainer
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

MISC Allt mellan himmel och jord.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2008-10-01, 18:11   #1 (permalink)
Optimal Body Citizen

carrambas avatar

Reg.datum: Jan 2008
Ålder: 39
carramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the rough
Skicka ett meddelande via MSN till carramba
Standard Att köpa crosstrainer

Tjo,

På begäran av fru Carramba så håller jag på och undersöker olika crosstrainers för hemma bruk.
Har kolalt det dom har på intersport, coop, och på Coop verkade det vara ranglig o skumt. På intersport ganska dyrt.

Har någon erfarenhet av att köpa en och hur var kvalitén?
Finns ju uppsjö av dessa på typ Ellon etc.

några förslag tack
carramba är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2008-10-01, 18:17   #2 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Reg.datum: Sep 2007
Ålder: 37
Tobbe is a splendid one to behold
Tobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to behold
Skicka ett meddelande via MSN till Tobbe
Standard

Jag tror att val av crosstrainer ligger mycket i pengarna, alltså man får det man betalar och billigt är troligen skräp? Vad kostar de du tycker är dyrt @ intersport?

"It does not matter how slow you go, as long as you do not stop." - Confucius
"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-10-01, 18:23   #3 (permalink)
Skilled Master

Antons avatar

Reg.datum: Oct 2007
Anton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enough
Standard

Tunturis crosstrainers håller bra kvalité och finns från typ 4000:-

Undvik kedjornas egna märken om den ska användas
Svara med citat
Gammal 2008-10-01, 18:26   #4 (permalink)
Skilled Master

Dozors avatar

Reg.datum: Feb 2008
Ålder: 35
Dozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via MSN till Dozor
Standard

Jag säger bara Jula, det måhända att de är ett B-Varuhus men jag köpte deras crosstrainer för några år sedan och är jävligt nöjd med den, under 1500 ligger den på.
Crosstrainers för övrigt är ett jävligt fitn sätt att träna på
WTF Pump'd
Super Snooze
Basic Cuts
Adrenaline
Brutal FX (Sponsrad av Gymvaruhuset)
Novedex XT

Divide et Impera
Dozor är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-10-01, 18:33   #5 (permalink)
Optimal Body Citizen

carrambas avatar

carramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the roughcarramba is a jewel in the rough
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe Visa inlägg
Jag tror att val av crosstrainer ligger mycket i pengarna, alltså man får det man betalar och billigt är troligen skräp? Vad kostar de du tycker är dyrt @ intersport?
den var typ runt 6000 och plus att den var klumpigt...
Svara med citat
Gammal 2008-10-01, 18:34   #6 (permalink)
Optimal Body Citizen

carrambas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anton Visa inlägg
Tunturis crosstrainers håller bra kvalité och finns från typ 4000:-

Undvik kedjornas egna märken om den ska användas
mmm
ska kolla den

Citat:
Ursprungligen postat av Dozor Visa inlägg
Jag säger bara Jula, det måhända att de är ett B-Varuhus men jag köpte deras crosstrainer för några år sedan och är jävligt nöjd med den, under 1500 ligger den på.
Crosstrainers för övrigt är ett jävligt fitn sätt att träna på
jasså, det blir en omväg till jula någon dag
Svara med citat
Gammal 2008-10-01, 18:35   #7 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Reg.datum: Sep 2007
Ålder: 37
Tobbe is a splendid one to behold
Tobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to behold
Skicka ett meddelande via MSN till Tobbe
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av carramba Visa inlägg
den var typ runt 6000 och plus att den var klumpigt...
Alla lär vara klumpiga
Jag tror det är ett pris du får räkna med, till och med mer om du vill vara säker på schysst skit

På gymet har vi Technogym, galet bra skit

"It does not matter how slow you go, as long as you do not stop." - Confucius
"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-10-01, 18:41   #8 (permalink)
Optimal Body Citizen

carrambas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe Visa inlägg
Alla lär vara klumpiga
Jag tror det är ett pris du får räkna med, till och med mer om du vill vara säker på schysst skit

På gymet har vi Technogym, galet bra skit
nja, det finns ju gym variant, gigantiska sen finns ju lite mer smärta...
Svara med citat
Gammal 2008-10-01, 18:45   #9 (permalink)
Optimal Body Addicted

Machineheads avatar

Reg.datum: Apr 2008
Ålder: 43
Machinehead is a splendid one to behold
Machinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to beholdMachinehead is a splendid one to behold
Standard

Jag köpte en som hette orbitrek för ett par år sen och den gick sönder efter ca 1 månad det var något band som gick av som dämpade ljudet.

Efter det var det ingen rolig träning för dom andra i hushållet....

Jag kör aldrig cardio utan att titta på film samtidigt och eftersom maskinen lät så mycket fick volymen vara därefter...inte populärt hos frun!!

Jag sålde den för 500:- för ett tag sen.

jag kör motionscykel nu=helt ljudlös!!!
Machinehead är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-10-01, 18:48   #10 (permalink)
Skilled Master

Antons avatar

Reg.datum: Oct 2007
Anton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enoughAnton will become famous soon enough
Standard

Jag har en del insyn i verksamheten, och jag kan säga att det finns mycket skit, både vad det gäller känsla och kvalité.

Av vårt eget märke får vi tillbaka många på garanti, och jag tror ändå det är väldigt många som köper dem och tränar en vecka, med andra ord, det är skit om man vet med sig att man kommer använda den... Såklart vet jag inte om andra företags produkter, men jag antar att det är samma kvalité. Massa funktioner och flashiga grejer, men vad hjälper det när det inte finns ngt motstånd?

Kolla blocket.se annars? Finns en del som fungerat som klädhängare ett tag
Svara med citat
Svara

Tags
crosstrainer, köpråd

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta