Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Övrigt > MISC > Optimal Body brädan...
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

MISC Allt mellan himmel och jord.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2008-04-25, 09:25   #1 (permalink)
Senior Member

SethRonlands avatar

Reg.datum: Feb 2008
SethRonland will become famous soon enoughSethRonland will become famous soon enoughSethRonland will become famous soon enoughSethRonland will become famous soon enoughSethRonland will become famous soon enoughSethRonland will become famous soon enough
Standard Optimal Body brädan...

Jag skulle bara vilja berätta lite om varför jag gillar detta forum.

Det finns ju i stort sett hur många forum som helst berörande kost, träning osv. Men Optimal Bodys forum är inte likt något annat. Att hela forumet är amerikanskt inspirerat bryr jag mig inte om, det tycker jag nästan är bra faktiskt. Bra med feedback direkt från försäljare och konsumenter.

Dessutom är kunskapsnivån på detta forum ganska mycket högre än genomsnittet på andra forum. Och det finns ju en hel del medlemmar som också är väldigt avancerade i frågan om kosttillskott.

Kosttillskott är något som alltid jag varit väldigt intresserad av (började sälja Twinlab, Weider och Multipower som 16åring...), och folk som är intresserade av kosttillskott verkar också (enligt mina erfarenheter) hålla sig ifrån diverse andra kemikalier vilket är mycket intressant då man vill veta vad som VERKLIGEN fungerar när det gäller muskelbygge, fettförbränning och allmänt välmående.

Många gånger har man blivit tillfrågad om diverse preparat och hur man ska göra, folk tror knappt på en när man inte kan svaret. När man berättar om kosttillskott och en mer avancerad kosthållning så blir ofta svaret att "det är är bara hokus pokus", det finns bara ett sätt att bli grov och hård på... Tråkigt men sant så är detta en mycket vanlig uppfattning. Jag tror många härinne kan skriva under på det.

Nivån på forumet är hög vilket också gör det mer troligt att folk verkligen uttrycker sig på rätt sätt i det dom skriver. Forumet ger som jag ser det mer kunskap och motivation än många andra forum.

Jag blir riktigt impad av diverse recensioner av kosttillskott, många är sakliga och ger en sann bild av varan.

Det var väl allt!

Keep up the good work folks!

Mvh Seth Ronland
www.nordicfitness.se
SethRonland är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2008-04-25, 09:44   #2 (permalink)
Skilled Master

Skjavess avatar

Reg.datum: Sep 2007
Skjaves is on a distinguished roadSkjaves is on a distinguished roadSkjaves is on a distinguished roadSkjaves is on a distinguished road
Standard

Bra sagt Seth.

Ett riktigt bra forum med mycket kunskap.
Skjaves är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-25, 15:27   #3 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 38
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Standard

Väldigt roligt att höra att du gillar det Seth!
Ditt inlägg värmde verkligen!
Jäkligt kul att ha dig här!

Kan verkligen instämma i det du skriver,vissa tror bara det finns ett sätt och slår döv örat till när ett fåtal säger annat,vet folk som inte fattar en sån basic sak att man måste gå upp i vikt för att lägga på sig muskler trotts att man deklarerat det hur många gånger somhelst,dom verkar inte vilja förstå.

Hoppas verkligen att forumet kan bidra till att fler blir lite mer medvetna om vad som funkar eller ej och vad som är värt att lägga pengar på när det gäller den delen.

Många skall ta åt sig över att kunskaps nivån hålls hög,det börjar finnas väldigt många duktiga personer här,många att lära sig av.

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-25, 16:47   #4 (permalink)
Skilled Master

Piledahlarens avatar

Ålder: 34
Piledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant future
Piledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant futurePiledahlaren has a brilliant future
Standard

word! ett bland de bättre forumen imo.

IFBB UPDATES

You got a dream... You gotta protect it. People can't do somethin' themselves, they wanna tell you you can't do it. If you want somethin', go get it. Period

TEAM Wolf
TEAM Mamdouh "Big Ramy" Elssbiay
Piledahlaren är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-25, 17:33   #5 (permalink)
Skilled Master

Dozors avatar

Ålder: 35
Dozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via MSN till Dozor
Standard

Jag kan bara hålla med, tycker att OB är ett mycket bra forum, bra skrivet Seth!
Tackar Dr. Nick och company för detta!
WTF Pump'd
Super Snooze
Basic Cuts
Adrenaline
Brutal FX (Sponsrad av Gymvaruhuset)
Novedex XT

Divide et Impera
Dozor är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-25, 18:05   #6 (permalink)
Skilled Master

Crosstjecks avatar

Crosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura aboutCrosstjeck has a spectacular aura about
Standard

Måste helt och hållet instämma. Har nästan dumpat alla andra forum till förmån för OB. Allt finns ju här
Crosstjeck är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-25, 18:32   #7 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Tobbe is a splendid one to behold
Tobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to behold
Skicka ett meddelande via MSN till Tobbe
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piledahlaren Visa inlägg
word! ett bland de bättre forumen imo.
Citat:
Ursprungligen postat av Dozor Visa inlägg
Jag kan bara hålla med, tycker att OB är ett mycket bra forum, bra skrivet Seth!
Tackar Dr. Nick och company för detta!
Citat:
Ursprungligen postat av Crosstjeck Visa inlägg
Måste helt och hållet instämma. Har nästan dumpat alla andra forum till förmån för OB. Allt finns ju här
Det känns så bra at tveta att alla gillar mig så mkt.. hahaha..

"It does not matter how slow you go, as long as you do not stop." - Confucius
"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-25, 20:11   #8 (permalink)
jns
Senior Member

jnss avatar

Reg.datum: Nov 2007
jns has a spectacular aura aboutjns has a spectacular aura aboutjns has a spectacular aura aboutjns has a spectacular aura aboutjns has a spectacular aura aboutjns has a spectacular aura aboutjns has a spectacular aura aboutjns has a spectacular aura aboutjns has a spectacular aura aboutjns has a spectacular aura aboutjns has a spectacular aura aboutjns has a spectacular aura aboutjns has a spectacular aura about
Standard

Jag håller med alla! När man läser trådar på OB slås man verkligen av vilken skillnad det är i "tonen" på inläggen om man jämför med t.ex flashback,kollo eller (framför allt) Body.

På otimalbody tillrättavisar man, istället för att förnedra. Det är inte alltid alla tycker lika på forumet, men oftast diskuteras det på ett sakligt, moget sätt och ofta med glimten i ögat!

Här är vi inte ute efter att ständigt " sätta dit" varandra, utan snarare att ge råd, få tips och lära av varandra.

Det enda jag saknar är väl egentligen en sektion som motsvarar sektionen "bodybuilding" på Bodyforumet- där inlägg av lite annan karaktär (typ nyheter, videos, bilder osv.) kan postas!

Det här forumet är verkligen en fast punkt bland mina internetaktiviteter, ett ställe man alltid återvänder till och om jag har frågor om tillskott är alltid OB nummer 1! Möjligheten att få kontakt med företagsreps och att ibland få vara produkttestare är också ganska unikt för svenska byggarforum!

Tack för ett bra forum! Keep up the good work!

Senast redigerad av jns den 2008-04-25 klockan 20:33
jns är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-25, 20:24   #9 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Dr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant futureDr Nick has a brilliant future
Standard

Värt att upprepas är att vi kör detta första året mer som ett test år,vi vill ta reda på vad som funkar och vad som inte funkar med regler och format,särskillt när det gäller reglerna runt företagares möjlighet att länka och marknadsföra sig själv,det vi vill se där är hur det funkar eller om det bara blir en massa spamande,det som inte fungerar ändrar vi på efter första året,det blir givetvis inga ändringar som påverkar "friheten" .
Fler eller ändrade forumsdelar kommer,det hänger ihop med användar antal och efterfrågan.

Förslag,funderingar eller liknande lyssnar jag gärna på genom pm.

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-25, 21:00   #10 (permalink)
Skilled Master

Dozors avatar

Ålder: 35
Dozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via MSN till Dozor
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe Visa inlägg
Det känns så bra at tveta att alla gillar mig så mkt.. hahaha..
Jo det känns faktiskt bra att du delar med dig av din kunskap här, det uppskattas jävligt mycket Tobbe!
WTF Pump'd
Super Snooze
Basic Cuts
Adrenaline
Brutal FX (Sponsrad av Gymvaruhuset)
Novedex XT

Divide et Impera
Dozor är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet