Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Kosttillskott > Nybörjare, kombinera Urbosol, inositol och ACL
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Kosttillskott Alla diskussioner rörande kosttillskott.

Optimal Body Forum
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2012-02-09, 13:49   #1 (permalink)
Junior Member

Reg.datum: Feb 2012
kakan is on a distinguished road
Question Nybörjare, kombinera Urbosol, inositol och ACL

Hej!

Är totalt ny på detta. Tränar och äter för att minska i fett (övervikt ca 15kg+) och öka i muskler o styrka.
Äter strikt enligt LCHF. (ca max kolhydrater per dag under 30gram)
Tränar 4ggr/vecka. (1ggr ridning, 2ggr taekwondo, 1 styrka)

Tänker nu börja på:
Jacked Ursobol (3*1 tabletter a600mg)
Inositol (1tsk morgon)
Acetyl L-Carnitin (1*2 tabletter a 500mg)

Någon som har erfarenhet / råd om detta? Tror ni det kan ge en hjälp till önskad effekt?
kakan är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 15:00   #2 (permalink)
Senior Member

Sabatons avatar

Reg.datum: Feb 2008
Sabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of light
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kakan Visa inlägg
Hej!

Är totalt ny på detta. Tränar och äter för att minska i fett (övervikt ca 15kg+) och öka i muskler o styrka.
Äter strikt enligt LCHF. (ca max kolhydrater per dag under 30gram)
Tränar 4ggr/vecka. (1ggr ridning, 2ggr taekwondo, 1 styrka)

Tänker nu börja på:
Jacked Ursobol (3*1 tabletter a600mg)
Inositol (1tsk morgon)
Acetyl L-Carnitin (1*2 tabletter a 500mg)

Någon som har erfarenhet / råd om detta? Tror ni det kan ge en hjälp till önskad effekt?
Nja, de kommer nog inte ha någon märkbar effekt.
Jag skulle tro att t.ex koffeintabletter är ett mycket bättre val för dig. Koffein kan hjälpa till med fettförbränningen och ha en aptitdämpande effekt. Dessutom är det prestationsökande vid intag innan träning.
Sabaton är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 15:43   #3 (permalink)
Junior Member

Standard

Jasså, vilka kan ha effekt av det då? Rent styrketränande grabbar? (O min muskelbyggande träning är för lite)? Eller för ingen alls kanske?
Är genuint intresserad då det jag läst om dessa tre verkar positivt vid både viktminskning, träning och lågkolhydratkost
kakan är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 16:03   #4 (permalink)
Senior Member

Sabatons avatar

Sabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of lightSabaton is a glorious beacon of light
Standard

Citat:
Jasså, vilka kan ha effekt av det då? Rent styrketränande grabbar? (O min muskelbyggande träning är för lite)? Eller för ingen alls kanske?
Är genuint intresserad då det jag läst om dessa tre verkar positivt vid både viktminskning, träning och lågkolhydratkost
Jag tror alla tre ämnena kan ha en effekt, men att den är så liten att det inte märks.
Om det vore så att man faktiskt gick ner i fettvikt snabbare och byggde muskler mer effektivt... Alltså så effektivt så att det märktes, så skulle alla äta karnetin och inositol tillskott. Nu är det inte så, det är nog i själva verket rätt få som använder dessa tillskott.

Ursubol är det kanske lite för tidigt att uttala sig om. Jag har själv testat det och det gav inte mig någon uppenbar fördel under viktnedgång.
Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 16:30   #5 (permalink)
Skilled Master

martenks avatar

Reg.datum: Apr 2009
Ålder: 40
martenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nicemartenk is just really nice
Skicka ett meddelande via ICQ till martenk
Standard

Citat:
Koffein kan hjälpa till att frisätta fettsyror, vilket du sedan kan förbränna vid fysisk träning, oavsett vilken form.

Ett annat tillskott jag skulle kunna rekommendera är kreatin, ökar prestationsförmågan och återhämtning. Dess effekter är dessutom väl dokumenterade och studerade.
Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 10:22   #6 (permalink)
Junior Member

Standard

Tack Sabaton och Martenk för era svar!
Jag tror ändå jag kommer att testa dessa tre en tid i alla fall. Detta pga att jag gått ner 25kg under ca 8 månader och sedan hamnat på en plattå där jag stått stilla i ca 6 månader. Då med ca 15 kg övervikt (fett) kvar.
172cm lång, nuvarande vikt 82kg. (-15 = 67).

Nu har jag lagt till styrketräningen och taekwondo samt dessa tillskott för att försöka få fart på saker och ting igen. (Tänker fortsätta äta ungefär som tidigare. ev. dra ner något på nötter som jag tidigare ätit 1-2ggr/vecka).

Jag hoppas det skall ha i alla fall en liten effekt o kanske boosta orken lite i träningen och förbättra återhämtningen/muskelbyggnaden lite i alla fall om inte annat!
kakan är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 12:55   #7 (permalink)
Senior Member

Sabatons avatar

Standard

Citat:
Tack Sabaton och Martenk för era svar!
Jag tror ändå jag kommer att testa dessa tre en tid i alla fall. Detta pga att jag gått ner 25kg under ca 8 månader och sedan hamnat på en plattå där jag stått stilla i ca 6 månader. Då med ca 15 kg övervikt (fett) kvar.
172cm lång, nuvarande vikt 82kg. (-15 = 67).

Nu har jag lagt till styrketräningen och taekwondo samt dessa tillskott för att försöka få fart på saker och ting igen. (Tänker fortsätta äta ungefär som tidigare. ev. dra ner något på nötter som jag tidigare ätit 1-2ggr/vecka).

Jag hoppas det skall ha i alla fall en liten effekt o kanske boosta orken lite i träningen och förbättra återhämtningen/muskelbyggnaden lite i alla fall om inte annat!
Bra jobbat!
Men har du inte räknat kalorier under den här tiden? Det är nog det bästa sättet att komma ur en platå. Står vikten still, speciellt under så lång tid, så beror det helt enkelt på att du får i dig lika mycket energi som du gör av med. Jag gissar på att du drog ned på maten rejält för att gå ned de de där 25 kilona, nu har du helt enkelt nått en nivå där den mängd mat du äter är tillräcklig för att du ska vara viktstabil. Du måste skära ned på intaget ännu mer för att fortsätta gå ned.
Du skulle enkelt kunna räkna ut ett medel på hur mycket kalorier du brukar få i dig per dag nu när du antagligen ätit på ett ganska likartat sätt under de här 6 månaderna. Minska intaget utifrån det medel du kommer fram till med 250-500 kalorier per dag så ska du se att viktminskningen tar fart igen. Detta kommer att vara MYCKET mer effektivt än något kosttillskott.

Det är den enda rätta metoden i min mening, där man utan tvekan kommer att få resultat. Men... Du kommer med stor sannolikhet med hjälp av den nya träningen att uppnå ett tillräckligt stort kaloriunderskott om du fortsätter att äta som du gör ändå, så du slipper räkna kalorierna om du verkligen inte vill det. Risken med den metoden är att du kanske kommer att bli mer hungrig på grund av att du rör på dig mer och därför vräka i dig mer mat än du kanske bör, väger man maten och utgår från hur mycket kalorier man faktiskt bör få i sig så blir den risken iaf lite mindre.

Angående kosttillskotten så tror jag att du skulle få bättre effekt av träningen av ett protein, eller EAA tillskott, om du inte redan använder det. De har garanterat större effekt än de tillskott du planerar att ta.
Därmed inte sagt att du ska spola ned dem i toaletten. NÅGON effekt har de säkert, om inte annat mentalt. Tar man kosttillskott så går man liksom in mer för det man gör, så funkar det för mig iaf.
Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 13:19   #8 (permalink)
Junior Member

Standard

Härligt svar!
Tanken med min "diet" (LCHF) fast vill mer se det som en livsstil är att jag vill hitta ett lagomt intag o lära mig att inte äta mer när jag är mätt. O jag håller absolut med dig om att min plattå är pga att jag äter för att underhålla den kropp jag har... Ärligt talat är jag rätt nöjd med att ha stått stilla så länge (då jag i "normala" fall är en riktig sockerrotta) Men nu tycker jag det är dags att sätta sprutt på saker igen
Jag tror oxå att träningen kommer att göra sitt till med vikten och jag ska ha i åtanke att inte äta mer. tycker det funkat bra hittills. Kan vara lite mer hungrig morgonen efter men håller mig till samma mängder mat som tidigare. Man blir ju mätt ändå! Jag känner att jag inte har lusten att väga/mäta räkna all mat i någon större utsträckning just nu i alla fall...

Kan hända att jag följer ditt råd och räknar kalorier ett par dagar för att se vart jag ligger på ett ungefär. Har räknat lite några dagar tidigare och då har jag snittat på runt 2200 till 2300 per dag. O det är nog ungefär vad jag förbrukar/förbrukat.

Jag kör en burk på varje av detta nu och får kolla efter en månad om jag kan känna någon skillnad. Plus räknar lite kalorier Om inte nåt har hänt då får jag gå in stenhårt för kaloriteorin

O visst,, visst gör tillskotten sitt i hjärnan och man skärper sig lite självmant tror jag
Tack för ALL feedback mycket uppskattat!
kakan är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 13:20   #9 (permalink)
Optimal Body Citizen

mawerics avatar

Reg.datum: Jan 2011
maweric has much to be proud of
maweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud of
Standard

Om du börjar med kreatin under deffen/viktnedgången, bli inte rädd över att du går upp eller stannar i vikt ett tag. Det är helt normalt.
maweric är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 15:14   #10 (permalink)
Junior Member

Standard

Jo, det kan jag tänka mig. Jag märkte direkt jag började träna (tränat i 3 veckor nu ca) att det blev +2kg på vågen. Men de är i alla fall borta nu o jag är tillbaka på mina 82kg... Hoppas det börjar leta sig neråt nu...
kakan är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Tags
alc, inositol, lchf, ursobil

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta