Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Kosttillskott > Androx Q-12 kan komma att klassificeras som läkemedel!
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Kosttillskott Alla diskussioner rörande kosttillskott.

Optimal Body Forum
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-07-13, 16:24   #1 (permalink)
Member

Reg.datum: Nov 2009
Big Eddie is on a distinguished road
Angry Androx Q-12 kan komma att klassificeras som läkemedel!

Androx Q-12 kan komma att klassificeras som läkemedel! - BODY Magazine Forum

"Androx Q-12 kan komma att klassificeras som läkemedel.

Innehåller den välkända medicinalväxten sågpalmetto, som traditionellt används vid prostatabesvär eller som ett vätskedrivande medel. Sågpalmetto finns i registrerade läkemedel i Sverige. Dosen om 320 mg/dag är den som normalt används för terapeutiska ändamål.

Vi har gjort en överklagan och väntar på beslut. Androx säljs som vanligt tills vidare! Dock vet vi inte när deras beslut tas angående överklagan eller vad för beslut som tas."

Sverige måste vara det största storebrorslandet!
Allt som fungerar ska de förbjuda!
Big Eddie är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2011-07-13, 18:17   #2 (permalink)
Skilled Master

RebelMRebels avatar

Reg.datum: Oct 2008
Ålder: 42
RebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura about
Standard

Ja börjar seriöst bli rejält förbannad på denna satans häxjakt.
Allt som varit så bra med sverige och då menar jag allt om hur de är att leva,bo,äta,frihet mm tar dom ifrån oss bit för bit o vi gör inget åt det utan sitter som dumma änder i vattnet o väntar på hagelbössan. Vi blir mer och mer kontrollerade via kameror, satelliter, kontokort, internet och värre kommer det bli Som jag sagt så många gånger så ger dom sig inte på de riktiga problemen och största anledningen skulle jag tro är att dom tjänar så in i helvete med pengar på dom.
Ja hoppas dom släpper androx och börjar fundera va fan dom håller på med.
Most people are overtrained in sets and reps and undertrained in intensity. they're training to long and to often. Whatever you're currently doing. Cut the volume in half and raise your intensity level by 50 percent. Give your body plenty of time to recuperate. Then watch-it will grow!
-Dorian Yates

Vill du bygga volym så spelar hög eller låg reps roll! Beroende på vad sorts muskel fibrer du har i olika muskler.
http://www.muscleandstrength.com/art...le-fibers.html

PB RAW
Bänkpress: 175kg, 120kgx17 reps, 100kgx25 reps
Knäböj: 200kgx2
Knäböj i smith: 240kgx1, 200kgx8 reps
Marklyft: 220kg
RebelMRebel är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-07-13, 18:48   #3 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Reg.datum: Sep 2007
Ålder: 37
Tobbe is a splendid one to behold
Tobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to behold
Skicka ett meddelande via MSN till Tobbe
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RebelMRebel Visa inlägg
Allt som varit så bra med sverige och då menar jag allt om hur de är att leva,bo,äta,frihet mm tar dom ifrån oss bit för bit o vi gör inget åt det utan sitter som dumma änder i vattnet o väntar på hagelbössan. Vi blir mer och mer kontrollerade via kameror, satelliter, kontokort, internet och värre kommer det bli Som jag sagt så många gånger så ger dom sig inte på de riktiga problemen och största anledningen skulle jag tro är att dom tjänar så in i helvete med pengar på dom.
WOW!

Kameror får det inte sättas upp hur som helst och var som helst, faktum är ju att det är jävligt svårt att ens få sätta upp kameror på allmänna platser där det finns en risk att man kan se hur nån ser ut. Det är ju knappt att de får sätta upp kameror i förebyggande syfte även där risken för sabotage eller andra brottstyper föreligger. Du behöver inte använda kontokort eller internet och nej, ingen av oss är speciellt beroende av det ännu heller. Satelliter, nu har du allt kollat för mkt på "Enemy of the state" grabben :P

Är det häxjakt nu igen, menar du häxjakt på oss som tränar igen? Här handlar det om en ingrediens som används i medicinsk syfte och då finns det ju en anledning till varför det ev kan bli läkemedelsklassat. Personligen så kan det säkert röra sig om det faktum att man inte vill att folk går runt och försöker kurera utan medicinsk bakgrund eller kunskaper på egen hand vilket jag personligen tycker låter rätt vettigt. Det hade inte spelar nån roll om det så va en ingrediens i en jävla fotboll, det har inget med oss tränande personer att göra, fotbollen hade blivit läkemedelsklassat också av samma anledning som Androx isf blir, om det nu blir så. Vem vill se snorungar gå runt och tugga fotbollar liksom?

Jag gillar hur folk ALLTID blandar in det faktum att de tror att ingen gör nåt åt de sk "RIKTIGA" problemen bara för en nyhet om en viss sak dyker upp. Läste speciellt en massa kommentarer om det faktum att man nu får böter på plats om man skräpar ner och många GENIER tycker det är illa att polisen ska ta hand om det ISTÄLLET för att fokusera på de "RIKTIGA" problemen. Vafan, är folk dumma i huvet? Bara för att nåt tillkommer betyder inte att saker bortprioriteras. Prioriteringen kommer ju fortf vara densamma, herregud!

Personligen så har jag INGET emot att det finns en massa övervakning för jag har inget att dölja eller var orolig för mer än människan själv och alla coola "brottslingar". Om det är så att en kamera i min lägenhet kommer förhindra alla brott som kan tänkas komma i min väg så GÄRNA för mig, om det ger en mindre belastning på rättsystemet, ökad säkerhet och då högre frihetskänsla så GO AHEAD, kolla å mig när jag duschar ffs, perversa jävlar! Pengarna kan gå istället läggas på skola och sjukvård än som det är idag jaga och bara vänta på att idioter ska förstöra det för resten av samhället!

Jag tycker dessutom att man ska vänta med att bli helt upphetsade över sawpaletto innan ens något har hänt och en ev utredning i ärendet har skett. Nu kommer bara bli irriterande, stressade och det är allt annat än anabolt, ffs, tänk på träningsresultaten här, softa :P

Dessutom, passar inte Sverige så flytta (BÄSTA argumentet) Finns en anledning till att Sverige och norden över lag ligger på topp bland världens bästa länder att bo.

PEACE!

"It does not matter how slow you go, as long as you do not stop." - Confucius
"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Senast redigerad av Tobbe den 2011-07-13 klockan 18:55
Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-07-13, 19:02   #4 (permalink)
(((
Optimal Body Veteran

(((s avatar

Reg.datum: Feb 2008
((( has much to be proud of((( has much to be proud of
((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RebelMRebel Visa inlägg
håller med till 100%

‎"Every time you touch the bar it is a +.
When you take a day off it's a -"
-Krastev
((( är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-07-13, 19:04   #5 (permalink)
(((
Optimal Body Veteran

(((s avatar

Reg.datum: Feb 2008
((( has much to be proud of((( has much to be proud of
((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of((( has much to be proud of
Standard

jag tror inte heller på att mer böter, mer lagar och mer kameror osv osv osv kommer göra vårat samhälle det minsta bättre... snarare sämre, folk blir ju som lallande idioter, om det inte finns lagar regler osv FÖR ALLT, så finns det snart inget som folk kan ta ansvar för och förstå själva, folk behandlas som idioter och blir idioter i förlängningen.

‎"Every time you touch the bar it is a +.
When you take a day off it's a -"
-Krastev
((( är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-07-13, 20:37   #6 (permalink)
Skilled Master

RebelMRebels avatar

Reg.datum: Oct 2008
Ålder: 42
RebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura aboutRebelMRebel has a spectacular aura about
Standard

Tobbe

Kameror
Allt fler övervakningskameror i Sverige - Ekot | Sveriges Radio

Satelitter
EU stärker gränskontrollerna | Nyheter | Aftonbladet

O här har du din enemy of the state pryl grabben De kallas Echelon.
Aftonbladet nyheter: DOKUMENT”ECHELON”
http://sv.wikipedia.org/wiki/Echelon_(data)

Nu gällde ju inte topicen detta utan de va jag som svamla iväg hehe
Sen vet jag att dom jobbar med alkohol och tobak men för att bli av med problemen dom skapar är enda setet att förbjuda som dom gjort med steroider, narkotika. Men skulle nu våran lilla regering ta o göra det så minskar deras intäkt med cirka 25 miljarder per år. Ja menar hade steroider och narkotika använts i samma omfattning under lika lång tid som alkohol så vore dom troligtvis inte vart förbjudna på samma sätt som idag men de e ju bara spekulationer.
Hur som helst hoppas jag dom ser över sina regler och låter saker som androx va kvar men som du sa vet vi ju inte utgången ännu så de kan ju gå åt båda håll.
O du Tobbe, ja gillar att bo i sverige men jobba i norge
Most people are overtrained in sets and reps and undertrained in intensity. they're training to long and to often. Whatever you're currently doing. Cut the volume in half and raise your intensity level by 50 percent. Give your body plenty of time to recuperate. Then watch-it will grow!
-Dorian Yates

Vill du bygga volym så spelar hög eller låg reps roll! Beroende på vad sorts muskel fibrer du har i olika muskler.
http://www.muscleandstrength.com/art...le-fibers.html

PB RAW
Bänkpress: 175kg, 120kgx17 reps, 100kgx25 reps
Knäböj: 200kgx2
Knäböj i smith: 240kgx1, 200kgx8 reps
Marklyft: 220kg
RebelMRebel är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-07-13, 23:19   #7 (permalink)
Optimal Body Citizen

mawerics avatar

Reg.datum: Jan 2011
maweric has much to be proud of
maweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud ofmaweric has much to be proud of
Standard

Tycker inte det är någon häxjakt.
Och kameror har jag inte mycket emot iom att jag jobber bland det och kan sätta dit smitare o dyl på bensinstationer (riktigt skoj faktiskt).
maweric är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-07-15, 17:47   #8 (permalink)
ISC
Senior Member

ISCs avatar

Reg.datum: Jul 2008
Ålder: 32
ISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura aboutISC has a spectacular aura about
Standard

Pseudosociology in this thread.

Vill vi diskutera beslut kring läkemedelsklassning så borde vi börja med att ta reda på vilka motiv den generella lagstiftningen och det specifika beslutet har istället för att spekulera om det ena eller andra. Givetvis finns det en anledning till att ämnen klassas. Om det är ett bra eller dåligt grundat beslut är bara dumt att diskutera utan att vara insatt.

Vill vi diskutera övervakning, kriminalisering eller alkohol vs andra substanser så borde vi kanske göra det i separata trådar? Just saying, jag tror att diskussionen skulle ge mer, annars handlar det mest om att ventilera åsikter.
Svara med citat
Gammal 2011-07-16, 10:22   #9 (permalink)
Skilled Master

donis avatar

Reg.datum: Nov 2007
doni is a splendid one to behold
doni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to beholddoni is a splendid one to behold
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ISC Visa inlägg
Pseudosociology in this thread.

Vill vi diskutera beslut kring läkemedelsklassning så borde vi börja med att ta reda på vilka motiv den generella lagstiftningen och det specifika beslutet har istället för att spekulera om det ena eller andra. Givetvis finns det en anledning till att ämnen klassas. Om det är ett bra eller dåligt grundat beslut är bara dumt att diskutera utan att vara insatt.

Vill vi diskutera övervakning, kriminalisering eller alkohol vs andra substanser så borde vi kanske göra det i separata trådar? Just saying, jag tror att diskussionen skulle ge mer, annars handlar det mest om att ventilera åsikter.
+1

Citat:
Ursprungligen postat av Optimal Body Chat
06/05/2010 15:36 <Daniel C> Senast så lyckades jag få ragg men däcka i soffan hemma hos henne (dumma alkohol), samt spydde i en park kl 11-12 när barn var närvarande på lekplatsen. VAr lite lätt bakis...Såååå, ska bli nyktert ett tag framöver nu
Citat:
26/07/2010 23:42 <Phoenix> When in doubt, marklyft!
Citat:
26/07/2011 13:58 <Phoenix> Tack Daniel! Ditt fetto!
Citat:
16/01/2012 19:08 <Henkan> I FUCK LIKE A MOOSE!
doni är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-07-28, 00:55   #10 (permalink)
Skilled Master

loveriuss avatar

Reg.datum: Sep 2007
loverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura about
Skicka ett meddelande via MSN till loverius
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Big Eddie Visa inlägg
Androx Q-12 kan komma att klassificeras som läkemedel! - BODY Magazine Forum

"Androx Q-12 kan komma att klassificeras som läkemedel.

Innehåller den välkända medicinalväxten sågpalmetto, som traditionellt används vid prostatabesvär eller som ett vätskedrivande medel. Sågpalmetto finns i registrerade läkemedel i Sverige. Dosen om 320 mg/dag är den som normalt används för terapeutiska ändamål.

Vi har gjort en överklagan och väntar på beslut. Androx säljs som vanligt tills vidare! Dock vet vi inte när deras beslut tas angående överklagan eller vad för beslut som tas."

Det är bara Johannes Eshaks försök att få folk att hamstra. Som jag skriver i Body tråden finns det faktiskt bättre produkter för er gubbar, tyvärr finns de inte i Sverige då de flesta inhemska webshopar inte har nån som följer upp BRA produkter/resc.
Triazole, TestoPro, Erase, Anabeta och Activate Extreme är skitbra produkter.
Givetvis även Alpha-15 från Eieselt.

loverius är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta