Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Kosttillskott > Anti-burnout tillskott?
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Kosttillskott Alla diskussioner rörande kosttillskott.

Optimal Body Forum
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-10-27, 18:37   #1 (permalink)
Senior Member

Reg.datum: Oct 2007
jompa is on a distinguished roadjompa is on a distinguished roadjompa is on a distinguished roadjompa is on a distinguished roadjompa is on a distinguished road
Standard Anti-burnout tillskott?

Vill gärna ha lite tips på uppiggande tillskott. Har varit sliten (jobbat mycket) en längre tid. Vila från träningen har inte hjälpt då jag jobbat på lika mycket eller mer. Har inget fysiskt jobb så det är nog mest stressrelaterat. Mörkret är ju inget hit heller.

Kör multi, protein, Esapro innan träning, kreatin och lite arginin på morgonen och 5 gram fiskolja på kvällen. Har börjat med lite rosenrot.

Ser fram emot lite tips, har dragit ner lite på jobbandet och kör 4-5 korta styrkepass (typ max 30 min, en muskelgrupp i taget).
jompa är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2007-10-27, 18:41   #2 (permalink)
Moderator

Dr Ozzs avatar

Reg.datum: Sep 2007
Ålder: 29
Dr Ozz is just really niceDr Ozz is just really niceDr Ozz is just really niceDr Ozz is just really niceDr Ozz is just really niceDr Ozz is just really niceDr Ozz is just really niceDr Ozz is just really niceDr Ozz is just really niceDr Ozz is just really niceDr Ozz is just really niceDr Ozz is just really niceDr Ozz is just really niceDr Ozz is just really niceDr Ozz is just really niceDr Ozz is just really niceDr Ozz is just really niceDr Ozz is just really niceDr Ozz is just really niceDr Ozz is just really niceDr Ozz is just really niceDr Ozz is just really niceDr Ozz is just really niceDr Ozz is just really nice
Standard

Fallande ordning:

Koffeintabletter 300-400 mg

AMP - Ergopharm

Stim-X - Anabolic xtreme

Hyperdrive - ALRI

Mail: ozz@optimalbody.se

Jag har en logg också!
Dr Ozz är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2007-10-27, 18:50   #3 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Dr Nick is a splendid one to behold
Dr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to beholdDr Nick is a splendid one to behold
Information
Standard

En stimulant kanske inte är lösningen för just dig,det verkare som om du har brist på något eller har kommit in i något segt lunk..?

Dom bästa stims jag använt är Amp och för lite längre energi,Stimulant-X(Gamla versionen,har inte provat nya)

Hyperdrive är också klockrent energi givande..

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

Kontakta mig genom mail.
drnick@optimalbody.se

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2007-10-27, 18:56   #4 (permalink)
Senior Member

jompa is on a distinguished roadjompa is on a distinguished roadjompa is on a distinguished roadjompa is on a distinguished roadjompa is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Nick Visa inlägg
En stimulant kanske inte är lösningen för just dig,det verkare som om du har brist på något eller har kommit in i något segt lunk..?

Dom bästa stims jag använt är Amp och för lite längre energi,Stimulant-X(Gamla versionen,har inte provat nya)

Hyperdrive är också klockrent energi givande..
Jo vill nog inte köra på med stims, vill få upp almänna energinivån. Kör 400 mg koffein innan träning för att boosta lite då och då.

Kanske ska lyxa till med mivi total eller något liknande, kör budget Lidls multi piller i dagsläget. Hur mycket roesenrot kan man dra i sig?
jompa är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2007-10-27, 19:51   #5 (permalink)
Skilled Master

Gymvaruhusets avatar

Gymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura about
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jompa Visa inlägg
Jo vill nog inte köra på med stims, vill få upp almänna energinivån. Kör 400 mg koffein innan träning för att boosta lite då och då.

Kanske ska lyxa till med mivi total eller något liknande, kör budget Lidls multi piller i dagsläget. Hur mycket roesenrot kan man dra i sig?
Jag tycker det låter bra men en extra dos av vitaminer/mineraler. Finns ett alternativt till Mivitotal som jag tycker är bättre. Kommer inte ihåg vad den kallas i Sverige men det är Holistics som säljer den.
Gymvaruhuset är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2007-10-27, 19:55   #6 (permalink)
Senior Member

Wolfie is on a distinguished roadWolfie is on a distinguished road
Standard

Jag skulle skära ner träningen till 1-3 ggr vecka + se över kosten. Vet inte vilka övningar du kör eller vad du äter men jag skulle börja där.
Wolfie är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2007-10-27, 22:22   #7 (permalink)
Administrator

BeatNecs avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 27
BeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to allBeatNec is a name known to all
Standard

ibland kan en veckas vila vara det bästa.
BeatNec är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2007-10-27, 23:26   #8 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Reg.datum: Sep 2007
Tobbe is a name known to all
Tobbe is a name known to allTobbe is a name known to allTobbe is a name known to all
Information
Skicka ett meddelande via MSN till Tobbe
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gymvaruhuset Visa inlägg
Jag tycker det låter bra men en extra dos av vitaminer/mineraler. Finns ett alternativt till Mivitotal som jag tycker är bättre. Kommer inte ihåg vad den kallas i Sverige men det är Holistics som säljer den.
Är det Holistics SuperVitalis du tänker på? Kommer ihåg att Mivitotal Plus funkade skitbra på mig första gången. Jag fick även en väldigt bra hy av det också men de andra två ggr va inte riktigt lika bra.
Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2007-10-28, 02:53   #9 (permalink)
Skilled Master

Gymvaruhusets avatar

Gymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura aboutGymvaruhuset has a spectacular aura about
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe Visa inlägg
Är det Holistics SuperVitalis du tänker på? Kommer ihåg att Mivitotal Plus funkade skitbra på mig första gången. Jag fick även en väldigt bra hy av det också men de andra två ggr va inte riktigt lika bra.
Ja just det.
Gymvaruhuset är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2007-10-28, 10:45   #10 (permalink)
Senior Member

Wolfie is on a distinguished roadWolfie is on a distinguished road
Standard

Jag kör apotekets multivitamin + zink + ALA + Omega3 och det funkar bra för mig. Du kanske skulle prova någon sorts allt-i-ett? Kolla in någon av de här men se till att de inte är underdoserade.

http://www.bodystore.se/cgi-bin/ibut...kr&artgrp=1229

Annars kanske ditt testo är lågt. Jag märker själv att det blivit en faktor man måste ta hänsyn till ju äldre man blir. Kör jag för hårt tar det skitlång tid att återhämta sig. Testo är trots allt en killes "må bra-hormon" no 1.

Jag har en Mens Health där det finns ett sånt där litet krysstest" som alltid brukar finnas i tjejtidningar. (Om någon undrar så är det min översättning):

1.Känner du dig ofta trött? Ja Nej

2 Har du sex en gång i månaden eller mindre? Ja Nej

3 Är du på sämre humör än vanligt? Ja Nej

4 Blir du ovanligt sliten efter träning? Ja Nej

5 Har du börjat ogilla aktiviteter du tidigare gillat? Ja Nej

6 Har du förlorat "kärleken till livet"? Ja Nej

7 Presterar du sämre på jobbet? Ja Nej

Har du svarat jag på mer än fem frågor eller på fråga 4 och 6 kan det vara läge att kolla testo, SHGB och prolactinnivåer...

(Men's Health British ed, sid 61, Juli 2007)

Är du under 28 år borde det inte vara ditt testo, såvida du inte sabbat kroppen med AAS. Men är du rejält övertränad och trots det fortsätter att träna kan du köra dina nivåer i botten.
Wolfie är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta