Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Kosttillskott > Vilka kosttillskott....
Registrera ShowCase FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Kosttillskott Alla diskussioner rörande kosttillskott.

Optimal Body Forum
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-09-17, 23:02   #1 (permalink)
Skilled Master

Mapas avatar

Reg.datum: Sep 2008
Mapa will become famous soon enoughMapa will become famous soon enoughMapa will become famous soon enoughMapa will become famous soon enoughMapa will become famous soon enoughMapa will become famous soon enoughMapa will become famous soon enoughMapa will become famous soon enoughMapa will become famous soon enoughMapa will become famous soon enoughMapa will become famous soon enoughMapa will become famous soon enoughMapa will become famous soon enough
Standard Vilka kosttillskott....

bör alla ha hemma i hyllan och vilka har ni?

tänkte de kunde vara intressant att se vilka tillskott ni har.. jag gjorde en snabbsökning, hitta ingen liknande tråd.. om det finns en så linka gärna

trådskaparen börjar då..

jag tror på att köpa prisvärda basic produkter då jag planerar att träna i många år framöver vill jag inte ha några mirakelprodukter som kostar skjortan

proteinpulver
behöver jag säga mer? jag kör på pro fx och slow fx.. choklad, jag älskar slow fx chokladen,

kolhydrater/malto
billigt och enligt mig en prisvärd kolhydrat. lätt att blanda egen gainer med proteinet... 25kg maltosäck... carbo fx tror jag det heter om man köper småpåsar

kreatin monohydrat
billigt och bra, en närmare beskrivning behövs väl inte här heller. dem flesta vet vad mono, crea fx är märket

omega-3
ja, fiskolja är också ett tillskott jag tycker alla som inte äter väldigt mycket fetfisk borde ha hemma.. när gymvaruhuset börja med omega fx så har det varit mitt första handsval, som sagt, mycket prisvärt

multivitamin
jag måste erkänna att jag är inte världens växtätare, morötter glider väl ner rätt ofta som bukfyllnad. men thats about it.. så en bra multivitamin är nödvändigt.. jag körde länge på complete från fairing, men har nu gått över till Opti-men från optimum, innehåller mycket gött som många andra billiga multivitaminer inte gör

dessa tillskott anser jag att alla som är någorlunda seriösa behöver ha hemma

lite mer avancerade/mindre nödvändiga grejer som jag har hemma

bcaa/eaa
utmärkt när man ska deffa/banta ner sig en viktklass eller bara tappa lite fett.. esapro och bcaa av märket primaforce som jag köpte på rea.. kommer antagligen köpa fx nästan gång

beta alanine
köpte jag för länge sen, men eftersom jag har de så tar jag de.. primaforce här också.. märker ingen jätte skillnad med detta faktiskt.. visst, de sticker lite om jag tar för mycket

koffeinpiller
ifall jag ska träna på morgonen eller efter jobbig dag slinker de ner en eller två.. fx här också
2009 DM GULD +125kg
2009 Lag-SM GULD
2010 J-SM GULD +125kg
2010 J-EM Brons (Marklyft) +125kg

Bästa Lyftare: 2st

Senast redigerad av Mapa den 2008-09-17 klockan 23:23
Mapa är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2008-09-17, 23:37   #2 (permalink)
(((
Optimal Body Addicted

(((s avatar

Reg.datum: Feb 2008
((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light((( is a glorious beacon of light
Standard

Tycker det överensstämmer med vad jag tycker är bra å ha, jag gillar å ha hemma:
EAA
Protein
Malto
Multivitamin
C-vitamin (brus eller tabletter, eller varför inte en säck askorbinsyra?)
Omega3

Eventuellt kreatin och koffein.

Men sen e jag ju en junkie så jag testar allt möjligt ändå utöver dessa "basvaror".

Recensioner:
Strength - Push Extreme
Fairing - AminoRush Orange
Fairing - Rage

"Start doing and believing in the stuff that works, and do it today and forever. You want science and studies? Fuck you. I've got scars and blood and vomit." Jim Wendler - 5/3/1

"Don't be retarded! Just finish what you started!!!" - Gorilla Biscuits
((( är uppkopplad nu  
Svara med citat
Gammal 2008-09-17, 23:56   #3 (permalink)
Optimal Body Citizen

Timmes avatar

Reg.datum: Sep 2007
Ålder: 21
Timme has a spectacular aura aboutTimme has a spectacular aura aboutTimme has a spectacular aura aboutTimme has a spectacular aura aboutTimme has a spectacular aura aboutTimme has a spectacular aura aboutTimme has a spectacular aura aboutTimme has a spectacular aura aboutTimme has a spectacular aura aboutTimme has a spectacular aura aboutTimme has a spectacular aura aboutTimme has a spectacular aura aboutTimme has a spectacular aura aboutTimme has a spectacular aura aboutTimme has a spectacular aura aboutTimme has a spectacular aura about
Standard

eaa + kreatin = alla you need
journal
www.kostshopen.se
Timme är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-18, 01:59   #4 (permalink)
Skilled Master

loveriuss avatar

loverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via MSN till loverius
Standard

bör ha alltid tillgängligt:

Protein
Kolhydrat
Kreatin

loverius är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-18, 10:54   #5 (permalink)
Skilled Master

Dozors avatar

Ålder: 27
Dozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via MSN till Dozor
Standard

Protein
Kreatin
Omega 3

Det är de jag kan komma på som är nödvändiga, finns säker mer som man bara vill ha men om man behöer dem är ju en helt annan sak
WTF Pump'd
Super Snooze
Basic Cuts
Adrenaline
Brutal FX (Sponsrad av Gymvaruhuset)
Novedex XT
DCP
T-Drive
Leviathan Reloaded
Olimp Massacra

Divide et Impera
Dozor är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-18, 13:39   #6 (permalink)
Skilled Master

loveriuss avatar

loverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enoughloverius will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via MSN till loverius
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dozor Visa inlägg
Protein
Kreatin
Omega 3

Det är de jag kan komma på som är nödvändiga, finns säker mer som man bara vill ha men om man behöer dem är ju en helt annan sak
varför är omega 3 mer nödvändigt än kolhydrater när det gäller byggning?

loverius är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-21, 06:44   #7 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

Reg.datum: Nov 2007
aliquis is a name known to allaliquis is a name known to allaliquis is a name known to allaliquis is a name known to allaliquis is a name known to allaliquis is a name known to allaliquis is a name known to allaliquis is a name known to allaliquis is a name known to allaliquis is a name known to allaliquis is a name known to allaliquis is a name known to allaliquis is a name known to allaliquis is a name known to allaliquis is a name known to allaliquis is a name known to allaliquis is a name known to allaliquis is a name known to allaliquis is a name known to allaliquis is a name known to allaliquis is a name known to allaliquis is a name known to allaliquis is a name known to allaliquis is a name known to allaliquis is a name known to allaliquis is a name known to allaliquis is a name known to allaliquis is a name known to allaliquis is a name known to allaliquis is a name known to all
Information
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av loverius Visa inlägg
För att kolhydrater är mat och man får i sig dem med maten hur som helst, eller kan välja att göra det iaf?

Omega 3 går väl att lösa ifrån fet fisk men vad gäller miljögifter och eventuellt mängden om man nu vill ha väldigt mycket så kan det ju vara dumt/svårt.

Är ju inte så svårt att äta massa kolhydrater däremot, vettefan om det kan räknas som kosttillskott heller egentligen.
aliquis är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-22, 07:14   #8 (permalink)
Skilled Master

Dozors avatar

Ålder: 27
Dozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enoughDozor will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via MSN till Dozor
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av loverius Visa inlägg
Nja, kanske man skulle haft kolisar oxå iofs, men jag har inget extra av det hemma, blir det man får i sig när man äter
Omegan är ju nice när lederna börjar knastra som cornflakes, känner att jag har mer nytta av det.
WTF Pump'd
Super Snooze
Basic Cuts
Adrenaline
Brutal FX (Sponsrad av Gymvaruhuset)
Novedex XT
DCP
T-Drive
Leviathan Reloaded
Olimp Massacra

Divide et Impera
Dozor är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-22, 09:31   #9 (permalink)
Optimal Body Citizen

Pepzs avatar

Ålder: 29
Pepz is a splendid one to behold
Pepz is a splendid one to beholdPepz is a splendid one to beholdPepz is a splendid one to beholdPepz is a splendid one to beholdPepz is a splendid one to beholdPepz is a splendid one to beholdPepz is a splendid one to beholdPepz is a splendid one to beholdPepz is a splendid one to beholdPepz is a splendid one to beholdPepz is a splendid one to beholdPepz is a splendid one to beholdPepz is a splendid one to beholdPepz is a splendid one to beholdPepz is a splendid one to beholdPepz is a splendid one to behold
Standard

I första hand
EAA
Kreatin
Koffein

Andra hand
Kolhydrater
Proteinpulver
Preworkout-produkter
BCAA

all you need is love

träningsjournal

mmsports.se
Pepz är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-23, 15:38   #10 (permalink)
Member

oggetoggets avatar

Reg.datum: Mar 2008
oggetogget is on a distinguished roadoggetogget is on a distinguished road
Standard

förspjälkat protein
Dextrose
mikroniserat kreatin monohydrat
L-Glutamin
R-ala
krompikolinat
Vitaminer