Vilka kosttillskott....
bör alla ha hemma i hyllan och vilka har ni?
tänkte de kunde vara intressant att se vilka tillskott ni har.. jag gjorde en snabbsökning, hitta ingen liknande tråd.. om det finns en så linka gärna
trådskaparen börjar då..
jag tror på att köpa prisvärda basic produkter då jag planerar att träna i många år framöver vill jag inte ha några mirakelprodukter som kostar skjortan
proteinpulver
behöver jag säga mer? jag kör på pro fx och slow fx.. choklad, jag älskar slow fx chokladen,
kolhydrater/malto
billigt och enligt mig en prisvärd kolhydrat. lätt att blanda egen gainer med proteinet... 25kg maltosäck... carbo fx tror jag det heter om man köper småpåsar
kreatin monohydrat
billigt och bra, en närmare beskrivning behövs väl inte här heller. dem flesta vet vad mono, crea fx är märket
omega-3
ja, fiskolja är också ett tillskott jag tycker alla som inte äter väldigt mycket fetfisk borde ha hemma.. när gymvaruhuset börja med omega fx så har det varit mitt första handsval, som sagt, mycket prisvärt
multivitamin
jag måste erkänna att jag är inte världens växtätare, morötter glider väl ner rätt ofta som bukfyllnad. men thats about it.. så en bra multivitamin är nödvändigt.. jag körde länge på complete från fairing, men har nu gått över till Opti-men från optimum, innehåller mycket gött som många andra billiga multivitaminer inte gör
dessa tillskott anser jag att alla som är någorlunda seriösa behöver ha hemma
lite mer avancerade/mindre nödvändiga grejer som jag har hemma
bcaa/eaa
utmärkt när man ska deffa/banta ner sig en viktklass eller bara tappa lite fett.. esapro och bcaa av märket primaforce som jag köpte på rea.. kommer antagligen köpa fx nästan gång
beta alanine
köpte jag för länge sen, men eftersom jag har de så tar jag de.. primaforce här också.. märker ingen jätte skillnad med detta faktiskt.. visst, de sticker lite om jag tar för mycket
koffeinpiller
ifall jag ska träna på morgonen eller efter jobbig dag slinker de ner en eller två.. fx här också
2009 DM GULD +125kg
2009 Lag-SM GULD
Bästa Lyftare: 2st
Senast redigerad av Mapa den 2008-09-18 klockan 00:23
|