Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Företagsforum > Fitnesspolaren > Anders Svensson träningsjournal - Mångsidig Fitness-Atlet, Team Fitnesspolaren
Registrera ShowCase FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Fitnesspolaren Din polare i fitnessdjungeln

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-03, 17:13   #1 (permalink)
Senior Member

Mathias Dahlgrens avatar

Reg.datum: Aug 2010
Mathias Dahlgren has a spectacular aura aboutMathias Dahlgren has a spectacular aura aboutMathias Dahlgren has a spectacular aura aboutMathias Dahlgren has a spectacular aura aboutMathias Dahlgren has a spectacular aura aboutMathias Dahlgren has a spectacular aura aboutMathias Dahlgren has a spectacular aura aboutMathias Dahlgren has a spectacular aura aboutMathias Dahlgren has a spectacular aura aboutMathias Dahlgren has a spectacular aura aboutMathias Dahlgren has a spectacular aura aboutMathias Dahlgren has a spectacular aura aboutMathias Dahlgren has a spectacular aura aboutMathias Dahlgren has a spectacular aura aboutMathias Dahlgren has a spectacular aura about
Standard Anders Svensson träningsjournal - Mångsidig Fitness-Atlet, Team Fitnesspolaren

Anders Svensson 29 år

Underbart att vi har gjort klart med en ytterligare en talangfull atlet.
Denna gång är det en mångsidig atlet som provat på det mesta inkl. Fitness Five 2009.

Följ Anders mot toppformen inför Athletic Fitness -180 i Decembercupen och senare även SM 2012.

Lite info om mig då:
Namn: Anders Svensson
Född: -82
Bor: Trollhättan
Tränar: Just nu tränar jag på gym och mountainbike.
Men har tränat Gymnastik, Judo, Kempo.
Även sysslat med Aggressive- och långfärdsinlineåkning
Tävlat: Judo (för längesedan), Solskensloppet på inlines (Varberg till Halmstad..) och FitnessFive (2009)
Kortsiktigt mål: En bra insats på Decembercupen i AthleticFitness -180cm och senare även SM 2012.
Långsiktigt mål: Hur bra kan jag bli i det jag tar mig för?

Tråden är din Anders

www.fitnesspolaren.se
Mathias Dahlgren är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2011-09-03, 18:09   #2 (permalink)
Senior Member

AndersSvenssons avatar

Reg.datum: Aug 2011
AndersSvensson will become famous soon enoughAndersSvensson will become famous soon enoughAndersSvensson will become famous soon enoughAndersSvensson will become famous soon enoughAndersSvensson will become famous soon enoughAndersSvensson will become famous soon enoughAndersSvensson will become famous soon enoughAndersSvensson will become famous soon enoughAndersSvensson will become famous soon enoughAndersSvensson will become famous soon enoughAndersSvensson will become famous soon enough
Standard

Tackar ödmjukast för denna presentation
Har precis cyklat bockstensturen i Varberg (95km mountainbike i bottenlös lera!) tiden stannade på manliga 5h 10min..
Nu ska jag vila men återkommer på måndag med vidare info och uppdateringar.
Svara med citat
Gammal 2011-09-03, 22:09   #3 (permalink)
Skilled Master

Reg.datum: Nov 2007
R2D2 has much to be proud of
R2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud ofR2D2 has much to be proud of
Thumbs up

Kul, misstänker att du kör lite fler aktiviteter än enbart gym och det visar du direkt med att mountainbajka nästan 10 mil (!) i kass terräng, strong öppning . Ska bli kul att följa detta, lycka till med satsningen!
Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 22:29   #4 (permalink)
Junior Member

Jontass avatar

Reg.datum: Sep 2011
Jontas is on a distinguished road
Standard

Hej!

Jonas heter jag, och är en av Anders goda vänner.

För än mer förtydliga det som Anders trampade igenom igår, så lägger jag upp en fin bild

Tyvärr hade jag ej möjligheten att dela hans gyttjebad, pga förkylning, så det blev att jag fick rodda hela dagen. Vilket var sjukt najs!

Det skall bli sjukt spännande att följa Anders i höst, och även nästa år. Detta för att jag vet vad han kan prestera och hur grym han är som tävlingsmänniska.
Ta bara detta med cyklingen. I våras gick det stundtals jobbigt i skog och mark. Men träningen har rullat på riktigt bra, och inställningen är det inget fel på.
Har varit riktigt roligt att bröta omkring med han ute på stigarna

Och att då åka ned till Varbeg och köra Bockstensturen på 5.08 är riktigt bra gjort! Tänk då på att det var hans första tävling. Och enbart cyklat under vår/sommar.

Nu är det dags för mig att sluta kladda ned Anders tråd.
Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 23:19   #5 (permalink)
Senior Member

AndersSvenssons avatar

AndersSvensson will become famous soon enoughAndersSvensson will become famous soon enoughAndersSvensson will become famous soon enoughAndersSvensson will become famous soon enoughAndersSvensson will become famous soon enoughAndersSvensson will become famous soon enoughAndersSvensson will become famous soon enoughAndersSvensson will become famous soon enoughAndersSvensson will become famous soon enoughAndersSvensson will become famous soon enoughAndersSvensson will become famous soon enough
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av R2D2 Visa inlägg
Kul, misstänker att du kör lite fler aktiviteter än enbart gym och det visar du direkt med att mountainbajka nästan 10 mil (!) i kass terräng, strong öppning . Ska bli kul att följa detta, lycka till med satsningen!
Tackar tackar!!
Hoppas det i alla fall ska finnas några givande inlägg av mig här framöver

Citat:
Ursprungligen postat av Jontas Visa inlägg
Hej!

Jonas heter jag, och är en av Anders goda vänner.

För än mer förtydliga det som Anders trampade igenom igår, så lägger jag upp en fin bild .......................
Tack för bilden Jonas!!
Meeeen, det fanns betydlig värre ställen med mer lera + stora träd som låg över banan, hehe. Han som drog sträckan måste varit full
Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 01:44   #6 (permalink)
Senior Member

AndersSvenssons avatar

Standard

Gjorde precis ett inlägg i min blogg ang Bockstensturen. Det blev alldeles för långt +bilder för att klistra in här. Men är ni nyfikna på min upplevelse från detta så är ni välkommna det..
Anders Svensson

PS. kommer inte länka till min blogg i fortsättningen, men här fanns lixom inget alt.. DS.
Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 07:56   #7 (permalink)
Ägare/Admin

Dr Nicks avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ålder: 31
Dr Nick has much to be proud of
Dr Nick has much to be proud ofDr Nick has much to be proud ofDr Nick has much to be proud ofDr Nick has much to be proud ofDr Nick has much to be proud ofDr Nick has much to be proud ofDr Nick has much to be proud ofDr Nick has much to be proud ofDr Nick has much to be proud ofDr Nick has much to be proud ofDr Nick has much to be proud ofDr Nick has much to be proud ofDr Nick has much to be proud ofDr Nick has much to be proud ofDr Nick has much to be proud ofDr Nick has much to be proud ofDr Nick has much to be proud ofDr Nick has much to be proud ofDr Nick has much to be proud ofDr Nick has much to be proud ofDr Nick has much to be proud ofDr Nick has much to be proud ofDr Nick has much to be proud ofDr Nick has much to be proud ofDr Nick has much to be proud ofDr Nick has much to be proud of
Information
Standard

Välkommen hit!

Frågor som rör användandet av forumet?
Skicka ett pm.

Kontakta mig genom mail.
drnick@optimalbody.se

För snabbaste moderering och kontakt med mig angående allt som rör forumet,skicka ett pm.

Min träningsdagbok
Dr Nick är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 20:24   #8 (permalink)
Senior Member

AndersSvenssons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Nick Visa inlägg
Välkommen hit!
Man tackar!!
Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 21:50   #9 (permalink)
Senior Member

AndersSvenssons avatar

Standard Måndag 5/9

Skönt att ta sig till gymmet, trots att jag är lite sliten sedan helgen. Men va tusan, behöver ju inte träna ben idag! =)

Dagens pass:
Roddmaskin 2000m, tid 8,24 uppvärmning

Chins x 5set
Dips x 5set

Stångcurl x 5set
Skullcruscher med hantlar x 4set

Övar sedan balans genom att stå på en pilatesboll och göra några djupa knäböj.
Avslutade med att göra chins där jag i toppläget byter fram och tillbaka mellan supinerat och pronerat grepp =) ungefär så här, men istället för att klappa, så byter jag grepp =)
20 clapping pullups - YouTube

Ett kort och bra pass med fokus på armar.
Svara med citat
Gammal 2011-09-06, 21:49   #10 (permalink)
Senior Member

AndersSvenssons avatar

Standard Tisdag 6/9

Benträning idag.
Var lite rastlös så jag tog en skön morgonpromenad kl 13.00 =)!
Nu på kvällen var det dags för ett inte så efterlängtat benpass. Inte så roligt att träna benen när jag cyklat så mycket det senaste, styrkan har lixom sakta försvunnit...

Chins: 3 x 10 (uppvärmning)
Djupa böj:
100kg x 8
120kg x 5
120kg x 5
120kg x 5

Boxhopp:
Hoppar över boxar i olika höjd och med olika tempo så länge jag orkar för att bättra på spänsten i benen!

Benspark:
95kg x 10
Fullt magasin(130kg) x 6
Fullt magasin(130kg) x 6
Fullt magasin(130kg) x 4

Vadpressmaskin x 5set (brukar inte köra denna, men allt annat var upptaget)
Stående vadpress i smithmaskin:
170kg x 14
170kg x 12
170kg x 10
170kg x 10

Kändes ganska bra idag även fast det bara är 3 dagar sedan det var MTB tävling.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta