Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om träning > Allmänt om träning > Tornado boll
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Allmänt om träning Diskutera styrketräning, konditionsträning,sporter och all övrig träning och idrott.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2009-06-25, 18:20   #1 (permalink)
Senior Member

Reg.datum: Jan 2009
Ålder: 31
Rippad is on a distinguished road
Standard Tornado boll

Tja som rubriken säger! jag är på jakt efter en tornado boll , och vet inte vart jag köper en sådan , har hittat en sida http://shop1.mailordercentral.com/th...ute/basket.asp. men det känns inte som det är det bästa stället att köpa den ifrån. Undrar nu om någon har sett heller hört vart man kan få ta i en sånhär leksak.
Rippad är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2009-06-25, 19:14   #2 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

Reg.datum: Nov 2007
aliquis is a splendid one to behold
aliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to behold
Standard

Min lösning skulle ju bli basketboll (29 kr på jula, finns nog inte nu längre 99 på stadium), basketnät (49 kr på stadium), bit rep, sand och bildäcksreparationskit.

Eller med metallnät för 129 och tunnare metallkedja.

Eller tunnare metallkedja i flera längder + karbinhakar som håller ihop dem + kedja till bollen + krympslang om man vill ha något ännu rejälare.

Det senare är ju dyrare men å andra sidan är det bara bollen som kan tänkas slitas ut.

Fast du får gärna ta diskutionen i leksakstråden istället.
Svara med citat
Gammal 2009-06-25, 19:53   #3 (permalink)
Optimal Body Citizen

Kristians avatar

Reg.datum: Mar 2008
Kristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the rough
Standard

Här är nån som har gjort en egen boll:

och här står det beskrivet hur:
RossTraining.com Blog : Homemade Tornado Ball

den verkar iofs ha lite för dålig studs för att köra flera av de övningarna som jag sett på youtube.

www.betterbodies.se

Tävlar för MMSports - www.mmsports.se

Senast redigerad av Kristian den 2009-06-25 klockan 19:58
Kristian är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-06-25, 19:59   #4 (permalink)
Optimal Body Citizen

Kristians avatar

Kristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the roughKristian is a jewel in the rough
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av aliquis Visa inlägg
Fast du får gärna ta diskutionen i leksakstråden istället.
Det är ju ett träningsredskap?! Så det är väl helt rätt plats att ta upp det här i allmänt om träning?

www.betterbodies.se

Svara med citat
Gammal 2009-06-25, 20:05   #5 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

aliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to beholdaliquis is a splendid one to behold
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kristian Visa inlägg
Det är ju ett träningsredskap?! Så det är väl helt rätt plats att ta upp det här i allmänt om träning?
Fast leksakstråden är också bara träningsredskap? "Snickrat hemmagym" hette den iofs och inte hemmabyggda leksaker eller så .. Fast den o kettlebelltråden har vi/jag ju redan spammat en hel del i.

Skall den studsa alltså? Känns ju som just den "slänga i backenrörelsen" antagligen gör sig bättre med yxa och vedträd dock, mer produktivt, vill man ha mer studs och vikt fungerar ju slägga och däck fast tar kanske mer på greppet än med ett rep/kedja.

Jula sålde 6 kg släggor med glasfiber/kompositskaft för typ 199, 249 eller något. Kanske lite lite, iaf när man såg att kettlebells.nu sålde släggor upp till 60 kg ... ÖB skulle visst eventuellt ha med.

Jag kom dock aldrig ihåg namnet på den så jag skrev "thunder ball" istället fast då vet jag vad det heter nu iaf =P
Svara med citat
Gammal 2009-06-25, 20:27   #6 (permalink)
Optimal Body Citizen

Kristians avatar

Standard

Verkar ju vara lite speed inblandat i flera övningar i alla fall.

www.betterbodies.se

Svara med citat
Gammal 2009-06-25, 22:38   #7 (permalink)
Optimal Body Citizen

aliquiss avatar

Standard

Ja, lär ju studsa bättre än en basketboll med 6 liter sand de där antar jag, med sådana pellets kanske det blir mer likt?
Svara med citat
Gammal 2009-06-26, 21:49   #8 (permalink)
Senior Member

Reg.datum: Jan 2009
Ålder: 31
Rippad is on a distinguished road
Standard

tack för länkarna!
fan va soft ska knåpa ihop en boll och självklart lägger jag upp resultatet.
blev så jävla inspererad av explosiva tornado boll övningar när jag såg sean sherk föredetta lättvikts mästare i UFC och en otrolig athlet , då han kör övningar som jag nästan bara drömmer om att kunna utföra:P då matrial inte allt finns tillgodo, bland annat ett tiotal riktigt bra tornado övningar då han står med ryggen emot en väg och slungar bollen fram och tebax i vägen genom att bara använda bålstyrka/core och inte axlar armar! i like it!
Rippad är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta