Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om träning > Allmänt om träning > Blickar p.ga. ''ovanliga övningar''
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Allmänt om träning Diskutera styrketräning, konditionsträning,sporter och all övrig träning och idrott.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-12, 19:40   #1 (permalink)
Senior Member

Reg.datum: Jan 2008
Master is on a distinguished roadMaster is on a distinguished roadMaster is on a distinguished road
Standard Blickar p.ga. ''ovanliga övningar''

Hej Mates

Jag förstår inte varför alla tränar samma övningar, t.ex. endast cablecross övningar för rygg.

Iallafall jag brukar köra t.ex. lös stångrodd, marklyft, olika magövningar.

Det är väldigt få på vårt gymma som tränar ben, marklyft, stångrodd. Nästan bara styrkelyftarna soim gör det.

Så när jag kör t.ex. stångrodd så stirrar folk på en som om man är dum i huvudet, notera att jag kör strikt, inget slarv.

Är det samma på era gym? Varför ska alla vara sådana ''average joes'' ?

Hoppas ni inte blir sura på mig för denna ''skumma'' tråd, vill bara veta om det är samma på de gym ni tränar på
Master är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2008-04-12, 19:58   #2 (permalink)
Optimal Body Citizen

Hobbess avatar

Reg.datum: Jan 2008
Ålder: 36
Hobbes is a splendid one to behold
Hobbes is a splendid one to beholdHobbes is a splendid one to beholdHobbes is a splendid one to beholdHobbes is a splendid one to beholdHobbes is a splendid one to beholdHobbes is a splendid one to beholdHobbes is a splendid one to beholdHobbes is a splendid one to beholdHobbes is a splendid one to beholdHobbes is a splendid one to beholdHobbes is a splendid one to beholdHobbes is a splendid one to beholdHobbes is a splendid one to beholdHobbes is a splendid one to behold
Skicka ett meddelande via MSN till Hobbes
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Master Visa inlägg
Hej Mates

Jag förstår inte varför alla tränar samma övningar, t.ex. endast cablecross övningar för rygg.

Iallafall jag brukar köra t.ex. lös stångrodd, marklyft, olika magövningar.

Det är väldigt få på vårt gymma som tränar ben, marklyft, stångrodd. Nästan bara styrkelyftarna soim gör det.

Så när jag kör t.ex. stångrodd så stirrar folk på en som om man är dum i huvudet, notera att jag kör strikt, inget slarv.

Är det samma på era gym? Varför ska alla vara sådana ''average joes'' ?

Hoppas ni inte blir sura på mig för denna ''skumma'' tråd, vill bara veta om det är samma på de gym ni tränar på
Dom har vant sig nu!

NU är det mer kommentarer såsom, CrossFit verkar rätt intensivt! Det verkar ju bra! Man borde prova någongång osv!

"Life is not a journey to the grave with the intention to arrive safely in a pretty and well-preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming: Wow!! What a ride!"

Hoka-Hey - Live Strong Today It Might Be To Late Tomorrow
Hobbes är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-13, 01:21   #3 (permalink)
Optimal Body Citizen

Reg.datum: Sep 2007
patriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enoughpatriknn will become famous soon enough
Standard

Har aldrig varit med om att nån tittat konstigt på mig för att jag tränat tex stångrodd eller hantelrodd... Låter som ett konstigt gym, du. Det är ju standardövningar. Visst finns det säkert nån som aldrig gör nåt annat än kabelrodd o latsdrag för ryggen men det är nog ganska få.
patriknn är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-13, 09:57   #4 (permalink)
Skilled Master

r.friborgs avatar

Ålder: 26
r.friborg will become famous soon enoughr.friborg will become famous soon enoughr.friborg will become famous soon enoughr.friborg will become famous soon enoughr.friborg will become famous soon enoughr.friborg will become famous soon enoughr.friborg will become famous soon enoughr.friborg will become famous soon enoughr.friborg will become famous soon enoughr.friborg will become famous soon enoughr.friborg will become famous soon enough
Standard

Måste håla med att övningarna som nämns är standard övningar och borde inte dra blickar.
Verkar vara ett mkt märkligt gym.

Raw:böj,bänk,mark
220,150,230

Utrustning:böj,bänk,mark
290,190,250

Klubb:Kalmar AK

Under ledning av Coach Rundqvist

http://www.kalmarak.se/

http://www.mmsports.se/

Mål vikter 2009
Böj 310kg 20kg kvar
bänk 200kg 10kg kvar
mark 270kg 20kg kvar

www.Chevy740.nu
r.friborg är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-13, 10:03   #5 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Ålder: 29
Tobbe is a name known to all
Tobbe is a name known to allTobbe is a name known to allTobbe is a name known to all
Information
Skicka ett meddelande via MSN till Tobbe
Standard

Det är inte så mkt stirrande av anledning för övningarna tror jag inte. De stirrar mest över lag Tror det handlar om att det är mycket "kids" och inte har så mkt bättre sig eller nåt.

Ibland är det dock kul då man ser att folk glor om man kör en "cp-övning" och sen några veckor senare så står det en massa andra nötter och kör samma övning

"It does not matter how slow you go, as long as you do not stop." - Confucius
"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-04-14, 10:19   #6 (permalink)
Senior Member

T-Rexs avatar

T-Rex is on a distinguished roadT-Rex is on a distinguished roadT-Rex is on a distinguished roadT-Rex is on a distinguished roadT-Rex is on a distinguished road
Standard

Jag är lite av en exhibitionist så det är kul när folk glor speciellt när jag gör dragonflags, enbensböj eller något annat suspekt. Vanliga övningar drar inte till sig så mkt uppmärksamhet om man inte lastar på jättemycket vikt.

"Woman exists only as something soft and fat to rest the hero when he returns from his labours."

Bertrand Russell, New York American and other Hearst papers
T-Rex är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-24, 00:22   #7 (permalink)
Member

Reg.datum: Oct 2008
AjminSko is an unknown quantity at this point
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Master Visa inlägg

Iallafall jag brukar köra t.ex. lös stångrodd

Nu blir man ju lite nyfiken.
Stångrodd behöver nog ingen närmare förklaring men vad är lös stångrodd?
AjminSko är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-24, 00:38   #8 (permalink)
Senior Member

onefivesixs avatar

Reg.datum: Nov 2008
onefivesix is on a distinguished roadonefivesix is on a distinguished roadonefivesix is on a distinguished roadonefivesix is on a distinguished road
Standard

Sätter en femma på att han menar stångrodd ej utförd i smithmaskin.
onefivesix är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-24, 13:47   #9 (permalink)
Junior Member

Reg.datum: Feb 2009
Ålder: 24
habbe85 is on a distinguished road
Standard

Det är ju inga udda övningar? Ta det som att den som stirrar försöker lära sig något!
På gymet där jag tränar så har vi ett par snubbar som kör sjukt skumma övningar och är all over the place på en och samma gång.. Exempelvis så har vi killen som tar en 6 kg hantel svingar den till höger och springer iväg med den till andra sidan lokalen, för att sedan svinga hantel till vänster och springer med den till andra sidan lokalen.. Alla andra som vistas på gymet får stå still tills han är klar annars riskerar man att bli manglad när han springer där fram och tillbaka.

Detta var den enklaste övning som går att beskriva med ord, resten av hans övningar är en soppa utan dess like.. Bör även tillägga att han går runt med sin PT Tshirt och försöker få folk till att göra hans cp övningar. Såna kakor skall man STIRRA ut!
Svara med citat
Gammal 2009-03-24, 13:51   #10 (permalink)
Optimal Body Citizen

Pepzs avatar

Reg.datum: Feb 2008
Ålder: 28
Pepz is a name known to all
Pepz is a name known to allPepz is a name known to allPepz is a name known to allPepz is a name known to all
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av habbe85 Visa inlägg
Det är ju inga udda övningar? Ta det som att den som stirrar försöker lära sig något!

+1

Har hänt flera gånger att jag kört en del "udda" övningar på friskis och sen när man kommer tillbaka några veckor senare så kör killarna som glodde samma övning

Exempel rullande hantelpress och sumomarklyft ( det senare är nog bara dumt att köra om man inte har koll)

vanligt att folk stirrar när man lastar på lite eller om jag kör i byggarlinne men sånt är bara trevligt att man får känna sig störst och starkast nångång, för så fort man kliver in på ett SL gym så är man minst och klenast typ

träningsjournal

http://traningslara.se
Pepz är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta