Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Allmänt om näringslära > Tips på bra deffmat?
Registrera ShowCase FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Allmänt om näringslära Allt som rör näringslära.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-12-19, 16:17   #21 (permalink)
Skilled Master

R2D2s avatar

Reg.datum: Nov 2007
R2D2 is a splendid one to behold
R2D2 is a splendid one to beholdR2D2 is a splendid one to beholdR2D2 is a splendid one to beholdR2D2 is a splendid one to beholdR2D2 is a splendid one to beholdR2D2 is a splendid one to beholdR2D2 is a splendid one to beholdR2D2 is a splendid one to beholdR2D2 is a splendid one to beholdR2D2 is a splendid one to beholdR2D2 is a splendid one to beholdR2D2 is a splendid one to beholdR2D2 is a splendid one to behold
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jocke Visa inlägg
Finns ju bild på honom, var betydligt mer vältränad än vad jag trodde. Sen så hade jag inte valt mjölk före EAA efter träningen.

Vad är det för skit som ska ut? och hur skulle att lågt kaloriintag rensa ut det?
Aminosyrorna har du i vasslen så att säga (därmed inte sagt att EAA är fel). Det gäller att se till helheten och det är en fråga om ekonomi och budget också. Sen det att mjölk blir dålig i värmen (vilken värme? ). Jag har små oöppnade paket i kylen på jobbet, vasslepulver i shakern. Sen blandar jag allt direkt efter passet. Se möjligheterna inte bara problemen

PS. King Grub är en av de kunnigaste och som jag litar på mest i hela Sverige, oavsett hur han ser ut.

Men alla gör som de vill givetvis, jag bara kastar fram lite förslag...
R2D2 är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2009-12-19, 16:27   #22 (permalink)
Skilled Master

XXXLs avatar

Reg.datum: May 2008
XXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura about
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av R2D2 Visa inlägg
Aminosyrorna har du i vasslen så att säga (därmed inte sagt att EAA är fel). Det gäller att se till helheten och det är en fråga om ekonomi och budget också. Sen det att mjölk blir dålig i värmen (vilken värme? ). Jag har små oöppnade paket i kylen på jobbet, vasslepulver i shakern. Sen blandar jag allt direkt efter passet. Se möjligheterna inte bara problemen

PS. King Grub är en av de kunnigaste och som jag litar på mest i hela Sverige, oavsett hur han ser ut.

Men alla gör som de vill givetvis, jag bara kastar fram lite förslag...
Jag personligen måste ha min drink direkt efter passet o kan inte vänta,får du får jag blodsocker fall o kallsvettas..Nu fungerar de med mjölk men inte på sommaren.

Grub är påläst men finns de som kan mycket mer,, men man får inte glömma VEM de är som ska ha hjälp110kg bodubuilder eller en tonåring.

Perfekt iaf nu har grabben här olika alternativ så bara prova sig fram

www.olimp.se
www.sportkost.nu
XXXL är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-12-19, 18:12   #23 (permalink)
Skilled Master

pclillens avatar

Reg.datum: Sep 2007
Ålder: 22
pclillen will become famous soon enoughpclillen will become famous soon enoughpclillen will become famous soon enoughpclillen will become famous soon enoughpclillen will become famous soon enoughpclillen will become famous soon enoughpclillen will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via MSN till pclillen
Standard

Håller med om att det kan vara skönt att kickstarta dieten, blir ju skönt sen när man deffar "vanligt" om man krympt magsäcken och fått bort carbsen ur kroppen.

Dock tycker jag grub är en av dem mest vettiga personerna på div träningsforum, han ger bra tips och verkar inte vara en opti-bög som dem flesta.
"I had a guy come into my store telling me that a gnc employee told him that Muscletech produced the best supplements because "That's what the pros use". I almost died from the laughter."

"To know what I know, to do what I do, you'd have to actually read, study, think, and practice." - TC

"Some of us are just plain better. What are you gonna do about it?" - TC
pclillen är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-12-19, 20:00   #24 (permalink)
Skilled Master

Jockes avatar

Reg.datum: Oct 2007
Jocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the rough
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av XXXL Visa inlägg
Krympa magsäcken,, få ur kolhydraterna i kroppen, ta bort sötsuget..
Helt enkelt en kickstart som gör dieten lättare efteråt..
Ska enbart ligga på 800-1300kcal beroende på storlek..
Massor med eaa o bcaa..
typ 150g protein+50g fett och lite broccoli o blomkål,.,nada carbs
Endast 10-14 dagar..
Skriv det direkt då så du slipper låta som en aftonbladet artikel

Men varför skulle man vilja ha ut kolhydraterna ur musklerna? Är skulle det minska sötsuget?

Citat:
Ursprungligen postat av R2D2 Visa inlägg
Aminosyrorna har du i vasslen så att säga (därmed inte sagt att EAA är fel). Det gäller att se till helheten och det är en fråga om ekonomi och budget också. Sen det att mjölk blir dålig i värmen (vilken värme? ).
Är ju uppenbarligen skillnad på aminosyrorna i vassle och fria EAA.

Ni som oroar er över mjölken, släng i några isbitar när ni går hemifrån.

Citat:
Grub är påläst men finns de som kan mycket mer,, men man får inte glömma VEM de är som ska ha hjälp110kg bodubuilder eller en tonåring.
Men grejen är att han kan backa upp det han säger, vilket många andra inte kan. Det är ju ofta man hör "gurus" uttrycka rena myter.
Jocke är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-12-19, 23:31   #25 (permalink)
Skilled Master

XXXLs avatar

XXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura about
Standard

Citat:
Skriv det direkt då så du slipper låta som en aftonbladet artikel

Men varför skulle man vilja ha ut kolhydraterna ur musklerna? Är skulle det minska sötsuget?

Är ju uppenbarligen skillnad på aminosyrorna i vassle och fria EAA.

Ni som oroar er över mjölken, släng i några isbitar när ni går hemifrån.

Men grejen är att han kan backa upp det han säger, vilket många andra inte kan. Det är ju ofta man hör "gurus" uttrycka rena myter.

Vännen,,kanske för att kroppen ska bli mer mottaglig efteråt..Tömmer du kroppen i två veckor så svarar den mycket mycket bättre på allt..

Samt kolhydrater töjer magsäcken ganska rejält då de ofta är "stora saker"

Alla dom SK gurus skriver inte allt på nätet, utan utöver de i verkligheten o delar det enbart med sina kunder.
De Grub gör är att predika.

MEN NU SKULLE INTE DETTA HANDLA OM GRUB, så släpper det..

www.olimp.se
www.sportkost.nu
XXXL är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-12-20, 16:27   #26 (permalink)
Skilled Master

Jockes avatar

Jocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the roughJocke is a jewel in the rough
Standard

Citat:
Vännen,,kanske för att kroppen ska bli mer mottaglig efteråt..Tömmer du kroppen i två veckor så svarar den mycket mycket bättre på allt..

Samt kolhydrater töjer magsäcken ganska rejält då de ofta är "stora saker"

Alla dom SK gurus skriver inte allt på nätet, utan utöver de i verkligheten o delar det enbart med sina kunder.
De Grub gör är att predika.

MEN NU SKULLE INTE DETTA HANDLA OM GRUB, så släpper det..
Varför skulle kroppen bli mer mottaglig om man inte har kolhydrater i musklerna? Förutom att lagra nya kolhydrater då.

Du lagrar inte kolhydrater i magsäcken så dom bidrar inte till en större magsäck.
Jocke är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-12-20, 16:54   #27 (permalink)
Skilled Master

XXXLs avatar

Standard

Citat:
Varför skulle kroppen bli mer mottaglig om man inte har kolhydrater i musklerna? Förutom att lagra nya kolhydrater då.

Du lagrar inte kolhydrater i magsäcken så dom bidrar inte till en större magsäck.
Snälla gör dig inte dummare än vad du är..
När man gått off ett tag är man van vid höga carbs o kcal,, Då chockar man kroppen så den släpper alla vanor och även drar ner alla carbs för att kroppen ska lära sig uppskatta carbs o övrig mat..

samma sak som att göra uppehåll från tillskott ett par veckor, rensar kroppen på tillskott o bara äter mat och vips får man bättre resultat av det hela..

För jäkla bra att vara off och sen sänka kcal 500 för att man dietar,, mycket bättre att chocka o göra något radikalt så kroppen MÅSTE börja arbeta,,

Vem har sagt att carbs lagras i magsäcken? INTE NÅGON.. men käka 1kg potatis per dag, 500g pasta o 500g ris får du se hur mycket maget töjs o töjs,, o drar man in på de 14 dagar så krymper magsäcken o man slippper vara så jäkla hungrig på dieten.. För tar tid att vänja kroppen vid lägre kcal o hungern gör sig påmind.
Chockar man rejält så händer de stora saker direkt..
Samt att carbsen man har i kroppen förvinner helt o krpppen lär sig använda andra energi källor under tiden,,vilket gör att man svarar bättre framöver på carbs

MEN du vill aldrig förstå något utan bara spela pajas,, gör de med någon annan..

www.olimp.se
www.sportkost.nu
XXXL är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-12-20, 19:55   #28 (permalink)
Skilled Master

Jockes avatar

Standard

Först skriver du
"Skulle kört 1400kcal två veckor för att rensa ur all skit i kroppen"

När jag ifrågasätter vad den skiten skulle vara är så blir svaret
"Krympa magsäcken,, få ur kolhydraterna i kroppen, ta bort sötsuget.."

Och du skriver om att folk inte ska göra sig dummare än vad dom är.

Citat:
Snälla gör dig inte dummare än vad du är..
När man gått off ett tag är man van vid höga carbs o kcal,, Då chockar man kroppen så den släpper alla vanor och även drar ner alla carbs för att kroppen ska lära sig uppskatta carbs o övrig mat..

samma sak som att göra uppehåll från tillskott ett par veckor, rensar kroppen på tillskott o bara äter mat och vips får man bättre resultat av det hela..

För jäkla bra att vara off och sen sänka kcal 500 för att man dietar,, mycket bättre att chocka o göra något radikalt så kroppen MÅSTE börja arbeta,,

Vem har sagt att carbs lagras i magsäcken? INTE NÅGON.. men käka 1kg potatis per dag, 500g pasta o 500g ris får du se hur mycket maget töjs o töjs,, o drar man in på de 14 dagar så krymper magsäcken o man slippper vara så jäkla hungrig på dieten.. För tar tid att vänja kroppen vid lägre kcal o hungern gör sig påmind.
Chockar man rejält så händer de stora saker direkt..
Samt att carbsen man har i kroppen förvinner helt o krpppen lär sig använda andra energi källor under tiden,,vilket gör att man svarar bättre framöver på carbs

MEN du vill aldrig förstå något utan bara spela pajas,, gör de med någon annan..
Jag har inte ifrågasatt att sänka intaget av kolhydrater, frågade varför man ville tömma musklerna på kolhydrater. då svarar du att kolhydrater töjer magsäcken.

Jag vill förstå saker därför jag ifrågasätter, inte mitt fel att du inte kan backa upp dina uttalanden.
Jocke är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-12-20, 20:30   #29 (permalink)
Skilled Master

XXXLs avatar

Standard

Citat:
Först skriver du
"Skulle kört 1400kcal två veckor för att rensa ur all skit i kroppen"

När jag ifrågasätter vad den skiten skulle vara är så blir svaret
"Krympa magsäcken,, få ur kolhydraterna i kroppen, ta bort sötsuget.."

Och du skriver om att folk inte ska göra sig dummare än vad dom är.

Jag har inte ifrågasatt att sänka intaget av kolhydrater, frågade varför man ville tömma musklerna på kolhydrater. då svarar du att kolhydrater töjer magsäcken.

Jag vill förstå saker därför jag ifrågasätter, inte mitt fel att du inte kan backa upp dina uttalanden.

Har inga problem att backa upp något,, men du har fått svaren och förstår du fortfarande inte så bokar vi in en tid in real life o pratar istället.Jag jobbar 13 timmar per dag plus två egna tränings pass..
Så sitter inte o skriver 100 inlägg.Utan lite här o var..
Bara så konstigt att allt jag säger är fel men ändå fungerar det på människor som får hjälp...Är väl bästa kvittot,, mänskliga resultat.

www.olimp.se
www.sportkost.nu
XXXL är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-12-20, 20:50   #30 (permalink)
Skilled Master

Jockes avatar

Standard

Citat:
Har inga problem att backa upp något,, men du har fått svaren och förstår du fortfarande inte så bokar vi in en tid in real life o pratar istället.Jag jobbar 13 timmar per dag plus två egna tränings pass..
Så sitter inte o skriver 100 inlägg.Utan lite här o var..
Bara så konstigt att allt jag säger är fel men ändå fungerar det på människor som får hjälp...Är väl bästa kvittot,, mänskliga resultat.
Ok, backa upp "Skulle kört 1400kcal två veckor för att rensa ur all skit i kroppen" Eller hur man tränar övre lår (det kan du ta i lämplig tråd)

XXXL Posts Per Day: 1.65

Jocke Posts Per Day: 1.31

Att träning fungerar är ingen nyhet...
Jocke är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta