Optimal Body Forum
  Register Home Contact

Optimal Body Forum > Allt om kost > Allmänt om näringslära > Ersättning av mjölk
Registrera FAQ Medlemslista Social Groups Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Allmänt om näringslära Allt som rör näringslära.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2008-09-24, 10:00   #1 (permalink)
Member

Reg.datum: Nov 2007
Gava is on a distinguished road
Standard Ersättning av mjölk

Drar i mig ca 1,5 L mjölk (mellan - 1,5% fett) varje dag vilket jag vill dra ner på till ungefär 0,5 L. Vad jag skulle vilja ha är lite tips på något som kan ersätta den kalorimängd 1 L mjölk ger (~480 kcal).
Endast kalorier i flytande form vilka är näringsrika, t.ex. oljor av något slag eller dylikt. Mat drar jag i mig så det räcker och klarar inte av mer mängd där så inga förslag på ren mat önskas.
Gärna något gott men absolut inget krav.
Gava är inte uppkopplad  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on FacebookPusha
Svara med citat
Gammal 2008-09-24, 10:38   #2 (permalink)
Skilled Master

XXXLs avatar

Reg.datum: May 2008
XXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura aboutXXXL has a spectacular aura about
Standard

Havregryn+proteinpulver skaka o drick..
Jordnötsmör eller Nutella
Färdia MRP

Vet inte hur nyttigt eller vilken fördelning du vill ha??
Nyponsoppa,Blåbärssoppa,Yoggi,Glass

www.olimp.se
www.sportkost.nu
XXXL är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-24, 11:05   #3 (permalink)
Senior Member

Tobbe Ks avatar

Reg.datum: Sep 2008
Tobbe K will become famous soon enoughTobbe K will become famous soon enoughTobbe K will become famous soon enoughTobbe K will become famous soon enoughTobbe K will become famous soon enoughTobbe K will become famous soon enoughTobbe K will become famous soon enoughTobbe K will become famous soon enoughTobbe K will become famous soon enoughTobbe K will become famous soon enough
Standard

Jag hade lätt kört 1-2hg smågodis som ersättning
Tobbe K är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-24, 11:21   #4 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Reg.datum: Sep 2007
Ålder: 38
Tobbe is a splendid one to behold
Tobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to behold
Skicka ett meddelande via MSN till Tobbe
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gava Visa inlägg
Drar i mig ca 1,5 L mjölk (mellan - 1,5% fett) varje dag vilket jag vill dra ner på till ungefär 0,5 L. Vad jag skulle vilja ha är lite tips på något som kan ersätta den kalorimängd 1 L mjölk ger (~480 kcal).
Endast kalorier i flytande form vilka är näringsrika, t.ex. oljor av något slag eller dylikt. Mat drar jag i mig så det räcker och klarar inte av mer mängd där så inga förslag på ren mat önskas.
Gärna något gott men absolut inget krav.
Varför vil ldu dra ner på mjölken men ändå behålla kalorierna?

"It does not matter how slow you go, as long as you do not stop." - Confucius
"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-24, 11:59   #5 (permalink)
Member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe Visa inlägg
Varför vil ldu dra ner på mjölken men ändå behålla kalorierna?
Magen mår inte så bra längre av all mjölk känner jag så vill dra ner på konsumtionen, kalorierna måste därav ersättas av något annat.

Citat:
Ursprungligen postat av XXXL
Vet inte hur nyttigt eller vilken fördelning du vill ha??
Nyponsoppa,Blåbärssoppa,Yoggi,Glass
Dricker mjölk till lunch och middag så något som passar därtill är jag ute efter, glömde nämna detta. Är iofs ingen nödvändighet i direkt anslutning till dessa men mjölk är gott som måltidsdricka så något liknande vore fint. Någon drink iblandat fetter? Vad dricker ni själva till lunch/middag?
Gava är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-24, 12:13   #6 (permalink)
Senior Member

Tobbe Ks avatar

Reg.datum: Sep 2008
Tobbe K will become famous soon enoughTobbe K will become famous soon enoughTobbe K will become famous soon enoughTobbe K will become famous soon enoughTobbe K will become famous soon enoughTobbe K will become famous soon enoughTobbe K will become famous soon enoughTobbe K will become famous soon enoughTobbe K will become famous soon enoughTobbe K will become famous soon enough
Standard

Citat:
Magen mår inte så bra längre av all mjölk känner jag så vill dra ner på konsumtionen, kalorierna måste därav ersättas av något annat.

Dricker mjölk till lunch och middag så något som passar därtill är jag ute efter, glömde nämna detta. Är iofs ingen nödvändighet i direkt anslutning till dessa men mjölk är gott som måltidsdricka så något liknande vore fint. Någon drink iblandat fetter? Vad dricker ni själva till lunch/middag?
Pröva å blanda kokosmjölk med chokladprotein i en shake. Smarr!
Tobbe K är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-24, 12:18   #7 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Tobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to beholdTobbe is a splendid one to behold
Standard

Vatten och en näve jordnötter !

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-24, 16:18   #8 (permalink)
Member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe K Visa inlägg
Pröva å blanda kokosmjölk med chokladprotein i en shake. Smarr!
Det där låter riktigt gott! Ska testas
Gava är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-24, 17:18   #9 (permalink)
Skilled Master

loveriuss avatar

loverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura aboutloverius has a spectacular aura about
Skicka ett meddelande via MSN till loverius
Standard

Citat:
kör annars laktosfri mjölk??? fritt från mjölksocker

loverius är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-24, 17:19   #10 (permalink)
Forum Moderator

Tobbes avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av loverius Visa inlägg
kör annars laktosfri mjölk??? fritt från mjölksocker
Om de tinte är så att den större mängden mjölkprotein han reagerar på Jag tyckekr dock oavsett det är ett vettigt val han gör 0,5L om dagen räcker gott och väl

Tobbe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta